Υπόμνημα για τον διαγωνισμό του Δ.Λ.Τ που αφορά ανάθεση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας των λιμενικών εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμένα Ρόδου και των Λιμένων Κολώνας & Ακαντίας

ΕΝΩΠΙΟΝ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΝΟΤΙΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ (ΝΠΔΔ)

(ΥΠΟΨΗ (Α) ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΚΗΡΥΧΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 1/2013 ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
(Β) ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΎ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΝΟΤΙΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ (ΝΠΔΔ)

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Της εδρεύουσας στην Γλυφάδα (Λεωφ. Βουλιαγμένης αρ.  107) εταιρείας με την επωνυμία «ICTS ΕΛΛΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΕ» και διακριτικό τίτλο «ICTS HELLAS SECURITY SOLUTIONS», νόμιμα εκπροσωπούμενης  

Αναφερόμαστε στη διενέργεια στις 21.1.2014 του Δημόσιου Τακτικού Διαγωνισμού του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας των λιμενικών εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμένα Ρόδου και των Λιμένων Κολώνας & Ακαντίας σε ιδιωτική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη προσφερόμενη τιμή, που προκηρύχθηκε με την με Αριθ. 1/2013 Διακήρυξη. Στον διαγωνισμό κατέθεσε η εταιρεία μας οικονομική προσφορά ποσού 178.503,76€ με ΦΠΑ έναντι της οικονομικής προσφοράς της αναδόχου από το 2011 του ΔΛΤ Νότιας Δωδεκανήσου, της εταιρείας ISS Security SA, της οποίας η προσφορά ανήλθε σε 187.404€ με ΦΠΑ. Μόλις διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία μας υπέβαλε οικονομική προσφορά κατά σχεδόν 9.000€ (και 5%) χαμηλότερη της οικονομικής προσφοράς της από ετών αναδόχου του ιδίου έργου, η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού επιδόθηκε επιτόπου «μανιωδώς» σε υπολογισμούς και ερωτήσεις επί της οικονομικής μας προσφοράς και ζητήθηκαν (για πρώτη φορά στην ιστορία των αντίστοιχων διαγωνισμών σας) στοιχεία επί της οικονομικής μας προσφοράς, με έκδηλη την πρόθεση αποκλεισμού της προσφοράς μας. Όμως στον αντίστοιχο διαγωνισμό που διενεργήθηκε στις 15.5.2012 για ένα έτος με μειοδότρια την ISS Security SA (η οποία εκτελεί ήδη για δεύτερο χρόνο το ως άνω «μονοετές» έργο!!), παρότι η οικονομική προσφορά της εταιρείας ISS Security SA ανήλθε σε 134.181,40€ (πλέον ΦΠΑ) έναντι της προσφοράς της εταιρείας μας ποσού 160.076,45€ (πλέον ΦΠΑ) τα αυτά μέλη της επιτροπής σε κανένα απολύτως υπολογισμό δεν προέβησαν, δεν τους έκανε καμία εντύπωση η μεγάλη διαφορά τιμής τόσο από την εταιρεία μας όσο και από την προσφορά της εταιρείας «JCB Security and Facility S.A.» ποσού 168.244,32€, και κατακύρωσαν το έργο στην ISS παρά την άσκηση της από 16.5.2012 ένστασής μας, στην οποία αναφέραμε μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα (κατ΄ αντιγραφή) :
«Η ως άνω οικονομική προσφορά της εταιρείας ISS Security Services AE ποσού 134.181,40€ [περιλαμβανομένων κρατήσεων TAΔKY 2% (=2.683,62€), ήτοι καθαρό ποσό αμοιβής για την εκτέλεση του δημοπρατούμενου έργου 131.497,77€], προδήλως υπολείπεται σημαντικά του ελάχιστου κόστους των υπηρεσιών που απαιτείται να παρασχεθούν στο πλαίσιο της υπό ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών ασφαλείας και δεν καλύπτει ούτε το ελάχιστο εργατικό κόστος ποσού (104.372,59€ αποδοχές απασχοληθησόμενου στο έργο προσωπικού + 29.808,81€ εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές =) 134.181,40€ (αφού η καθαρή αμοιβή της ανέρχεται σε μόλις 131.497,77€, όπως προεκτέθηκε, ήτοι υπολείπεται κατά 2% για την κάλυψη του ελάχιστου νόμιμου εργοδοτικού κόστους), ούτε βεβαίως τις δαπάνες ασφαλιστικής κάλυψης ασφαλιστικών κινδύνων κατά την έννοια που αυτοί καθορίζονται στον Κανονισμό 725/2004 εκτέλεσης των συμβάσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 2 Διακήρυξης (ποσού 4.500€ κατά δήλωση του εκπροσώπου της ISS Security Services AE ενώπιον της Επιτροπής Διαγωνισμού και των εκπροσώπων των εταιρειών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό), ούτε τις δαπάνες έκδοσης και διατήρησης εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης (ποσοστού 2,5% Χ 10% επί 134.181,40 € =) ποσού 335,45€, ούτε τα γενικά διοικητικά έξοδα που είναι απολύτως αναγκαία για την τήρηση των τυπικών υποχρεώσεων αναγγελίας προσλήψεων, αποχωρήσεων προσωπικού, θεώρησης καταστάσεων προσωπικού, προγραμμάτων εργασίας, έκδοσης άδειας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε λιμενικές εγκαταστάσεις καθώς και έξοδα τηλεπικοινωνιών, εκτυπώσεων, χαρτικής ύλης και όλα τα συναφή, που είναι απολύτως αναγκαία για την εκτέλεση του δημοπρατούμενου έργου σύμφωνα με τους όρους της Διακήρυξης, που δεν περιλαμβάνουν κόστη εγκατάστασης, λαμβανομένου υπόψη ότι η προσωρινή μειοδότρια ήδη εκτελεί το έργο παροχής υπηρεσιών ασφαλείας των εν λόγω λιμενικών εγκαταστάσεων. Δοθέντος ότι δεν καλύπτει καν το εργοδοτικό κόστος και κατά τα προεκτεθέντα καμία από τις λοιπές αναγκαίες δαπάνες εκτέλεσης του έργου, αυτονόητο είναι ότι όχι μόνο δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως εύλογο περιθώριο κέρδους, όπως αυτό προβλέπεται ρητά στο προεκτεθέν άρθρο 68, αλλά αντιθέτως το έργο θα είναι το έργο θα είναι προδήλως και σημαντικά ζημιογόνο»

Πρόδηλη εύνοια στη συγκεκριμένη εταιρεία υπήρχε και πριν από το 2012 (επισημαίνεται ότι και στον αντίστοιχο διαγωνισμό του 2011 κατά παράβαση των όρων της διακήρυξης και του νόμου το ΔΛΤ είχε κατακυρώσει το αντίστοιχο έργο στην ISS και πάλι είχαμε ασκήσει την από 29.4.2011 ένστασή μας), αλλά προέκυψε και από τις προδιαγραφές του διενεργηθέντος στις 21.1.2014 διαγωνισμού. Προβάλαμε με την από 3.1.2014 ένσταση (κατατεθείσα στις 7.1.2014, επί της οποίας ουδεμία απόφαση εκδόθηκε) κατά λέξη αναφορικά με τον όρο του Άρθρου 3 παρ. 9 που προβλέπεται στις σελίδες 6-7 της Διακήρυξης 1/2013 ότι:
«Πρόκειται για προδήλως φωτογραφική διάταξη, που θέτει ειδική προϋπόθεση συμμετοχής στο διαγωνισμό, την οποία πληροί μόνο η εταιρεία που έχει αναλάβει και εκτελεί τα τελευταία χρόνια (2011, 2012 και 2013) τα αντίστοιχα έργα φύλαξης των λιμενικών εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμένα Ρόδου και των Λιμένων Κολώνας & Ακαντιάς. Η εν λόγω εταιρεία απασχολεί τουλάχιστον επί εξάμηνο με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας επόπτη, ο οποίος μόνο μπορεί να έχει βεβαίωση του φορέα διαχείρισης, που τεκμηριώνει γνώση από αυτόν της λειτουργίας των λιμενικών εγκαταστάσεων Ρόδου, Κολώνας και Ακαντιάς και εξ όσων γνωρίζουμε δεν έχει χορηγηθεί τέτοια βεβαίωση σε άλλο πρόσωπο, απασχολούμενο επί εξάμηνο σε εταιρεία παροχής υπηρεσιών φύλαξης ασφαλείας στις λιμενικές εγκαταστάσεις Ρόδου, Κολώνας και Ακαντιάς.  Εκτός του ότι η εν λόγω προϋπόθεση ουδόλως αποτελεί εύλογη προϋπόθεση καταλληλότητας ως προς τη δυνατότητα συμμετοχής στο διαγωνισμό και απρόσκοπτης εκτέλεσης των δημοπρατούμενων εργασιών (όπως εκτίθεται κατωτέρω), σε κάθε περίπτωση η εν λόγω προϋπόθεση υπό τις προεκτεθείσες συνθήκες διαστρεβλώνει τον υγιή ανταγωνισμό, αφού επιτρέπει μόνο σε εξαιρετικά περιορισμένο κύκλο εταιρειών τη συμμετοχή στον προκηρυχθέντα διαγωνισμό χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος, συνδεόμενος με τη φύση των εργασιών και τις ανάγκες του έργου. Επισημαίνουμε δε ότι η προϋπόθεση αυτή δεν είχε τεθεί ούτε στο διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου με την υπ΄ αριθ. 1/2012 Διακήρυξη (αντίστοιχη προηγούμενου έτους) ούτε με τις προηγούμενες που αναλήφθηκαν και εκτελούνται από την ίδια ανάδοχο επί σειρά ετών, τέθηκε δε για πρώτη φορά με την προσβαλλόμενη προκήρυξη, παρότι είναι πρόδηλο ότι μόνο η εταιρεία που έχει αναλάβει και εκτελεί τα τελευταία χρόνια το αντίστοιχο έργο μπορεί να καλύψει την συγκεκριμένη προϋπόθεση.»
Επί των συνεχών πιέσεων των εκπροσώπων μας, οι αρμόδιοι της Υπηρεσίας σας (και μέλη της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού) αν και ισχυρίζονταν, ότι αντίστοιχοι όροι προβλέπονται σε διακηρύξεις άλλων λιμενικών ταμείων, δεν κατάφεραν να βρουν ούτε μία διακήρυξη με τέτοιους όρους, αναγκάσθηκαν δε λόγω των διαβημάτων μας προς κάθε φορέα, να μας χορηγήσουν την τελευταία στιγμή (κυριολεκτικά λίγα λεπτά πριν από την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής της προσφοράς μας) την προβλεπόμενη στην προεκτεθείσα φωτογραφική διάταξη βεβαίωση. Κατόπιν τούτου δεν εξέπληξε κανέναν το γεγονός ότι ενώ στους διαγωνισμούς των προηγούμενων ετών συμμετείχαν περισσότερες εταιρείες (προφανώς επειδή δεν περιλαμβάνονταν στις σχετικές προκηρύξεις οι φωτογραφικές διατάξεις της υπ΄ αριθ. 1/2013 Διακήρυξης, που απέτρεψαν τη συμμετοχή κάθε άλλης εταιρείας), στον διενεργηθέντα στις 21.1.2014 διαγωνισμό συμμετείχε –εκτός από την ήδη από σειρά ετών ανάδοχο ISS- μόνο η εταιρεία μας, η οποία εν τέλει κατάφερε με μεγάλη προσπάθεια και επιμονή να συγκεντρώσει τα προβλεπόμενα στην ως άνω διάταξη δικαιολογητικά.

Έχοντας όλα τα παραπάνω υπόψη της η εταιρεία μας αποφάσισε όσον αφορά τη συμμετοχή της στον υπόψη διαγωνισμό να εκμεταλλευθεί πλήρως όλες τις δυνατότητες συμπίεσης κάθε στοιχείου κόστους, που είναι αναγκαίο για την εκτέλεση του δημοπρατούμενου έργου, ώστε να αναδειχθεί μειοδότρια στον διενεργηθέντα στις 21.1.2014 διαγωνισμό. Πράγματι η εταιρεία μας κατά την άσκηση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, αφού έλαβε υπόψη το κριτήριο ανάθεσης του δημοπρατούμενου έργου (=χαμηλότερη τιμή), τη δημοσιονομική κρίση και την προεκτεθείσα εμπειρία της από τους διενεργηθέντες τα προηγούμενα δύο έτη διαγωνισμούς του ΔΛΤ Νότιας Δωδεκανήσου, συμπίεσε πράγματι τα κόστη εκτέλεσης του έργου. Αξιοποιώντας τις παροχές που διατίθενται αδαπάνως από τον πολυεθνικό όμιλο εταιρειών στον οποίο ανήκει και από την αγορά καθώς επίσης και τις επιδοτήσεις για την απασχόληση νεοπροσλαμβανόμενων κάτω των 25 ετών ποσού 15€ ανά ημερομίσθιο και εργαζόμενο επί 6 μήνες σύμφωνα με την Δημόσια Πρόσκληση 8/2013 ΟΑΕΔ, συνέταξε την οικονομική της προσφορά ποσού 178.503,76 με ΦΠΑ, που καλύπτει πράγματι όλα τα κόστη για την εκτέλεση του έργου. Όσον αφορά δε τον υπολογισμό ανθρωποώρας που μας ζητήθηκε, υποβάλλουμε την  ακόλουθη ανάλυση

0-3 ΕΤΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ –ΑΓΑΜΟΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 25 ΕΤΩΝ
Μηνιαίος Μισθός    510,95
Κάλυψη Κανονικής Αδείας    40,87
Άδεια Αντικαταστάτη    3,41
Σύνολο    555,23
Δώρο Πάσχα    24,10
Δώρο Χριστουγέννων    48,20
Επίδομα Αδείας    23,13
    
Σύνολο     650,66
Εργοδοτικές Εισφορές (27,46%)    178,67
Συνολικό Μηνιαίο Κόστος    829,33
Μηνιαίες Ώρες Εργασίας    166,67
Κόστος ημερήσιας ώρας εργασίμων ημερών    4,97€

Κατά τη σύνταξη και υποβολή της οικονομικής προσφοράς της εταιρείας μας η εταιρεία μας υπολόγισε μεταξύ άλλων το όφελος ποσού 2.250€ (ήτοι 15€ Χ 25Χ6) ανά εργαζόμενο λόγω υπαγωγής στο προαναφερθέν πρόγραμμα του ΟΑΕΔ και σε λοιπά προγράμματα και τις λοιπές προαναφερθείσες διατιθέμενες δωρεάν παροχές.
Αξιοποιώντας (προς όφελος της αναθέτουσας αρχής και εν τέλει του νησιού και όχι προς το σκοπό της αποκόμισης κερδών) τις διαθέσιμες δυνατότητες, η εταιρεία μας υπερκαλύπτει το συνολικό κόστος μισθοδοσίας για την εκτέλεση του έργου, κρατήσεις και διοικητικό κόστος και απομένει και μικρό περιθώριο εργολαβικού οφέλους από την εκτέλεση του εν λόγω έργου. Όφελος δε από τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες της εταιρείας μας θα αποκομίσει τεράστιο πρωτίστως η Ρόδος λόγω της εξειδικευμένης τεχνογνωσίας και της ιδιαίτερης εμπειρίας μας διεθνώς στον τομέα ελέγχου ασφαλείας αερολιμένων και λιμένων, ειδικότερα δε προκειμένου περί πτήσεων «υψηλού κινδύνου» (πτήσεις αμερικάνικων αεροπορικών εταιρειών, πτήσεις προς Ισραήλ, αραβικές χώρες, Αφρική κ.ο.κ.) καθώς και αντίστοιχων κρουαζιερόπλοιων (π.χ. Ισραηλινών που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για το νησί σας, εφόσον εξασφαλισθεί αποτελεσματική ασφάλεια).
Αντιθέτως η έτερη συμμετέχουσα στο διαγωνισμό (και από ετών ανάδοχος) εταιρεία ISS υπέβαλε ιδιαιτέρως υψηλή οικονομική προσφορά προς το σκοπό της αποκόμισης υψηλών κερδών, υπολογίζοντας με ασφάλεια στην πρακτική αδυναμία συμμετοχής στον εν λόγω διαγωνισμό εταιρειών που θα αδυνατούσαν να υποβάλουν τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 3 παρ. 9 των σελίδων 6-7 της Διακήρυξης 1/2013 δικαιολογητικά, με τα οποία τίθετο ειδική προϋπόθεση συμμετοχής στο διαγωνισμό, την οποία πληρούσε μόνο η εταιρεία που έχει αναλάβει και εκτελεί τα τελευταία χρόνια (2011, 2012 και 2013) τα αντίστοιχα έργα φύλαξης των λιμενικών εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμένα Ρόδου και των Λιμένων Κολώνας & Ακαντιάς και στην εξ αυτού του λόγου έλλειψη ανταγωνισμού.
Με την προσφορά της εταιρείας μας στο διαγωνισμό που διενεργήθηκε στις 21.1.2014 και το έργο ανάθεση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας των λιμενικών εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμένα Ρόδου και των Λιμένων Κολώνας & Ακαντίας που θα αναλάβει η εταιρεία μας η Ρόδος θα ωφεληθεί διπλά απολαμβάνοντας τις πλέον υψηλού επιπέδου εξειδικευμένες και προηγμένες υπηρεσίες της εταιρείας μας στην πραγματικά χαμηλότερη τιμή.
Γλυφάδα, 22 Ιανουαρίου 2014

Για την εταιρεία

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Μητροπολίτης Κύριλλος στο Verena.gr: Σαν την Ανάσταση στον Ευαγγελισμό της Ρόδου, δεν έχει!...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...