Διοίκηση ΔΕΥΑΡ: «Σχεδιάζουμε τη ΔΕΥΑΡ του Σήμερα και του Αύριο, της Οργάνωσης της Ανάπτυξης, του Εκσυγχρονισμού, στην υπηρεσία του Πολίτη»

Συνέντευξη τύπου παραχώρησαν χθες ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Βασίλης Μανέττας, ο αντιπρόεδρος Σπύρος Σπυρόπουλος, ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Γιώργος Υψηλάντης και  ο πρόεδρος των Εργαζομένων Λευτέρης Καρανικόλας και παρουσίασαν τι παρέλαβαν, τι έκαναν στον ένα χρόνο διοίκησης και τι σχεδιάζουν για να τη μετατρέψουν σε μια σύγχρονη  επιχείρηση. Το σύνθημα τους όπως είπαν σύνθημα «Η ΔΕΥΑΡ του Σήμερα και του Αύριο, της Οργάνωσης της Ανάπτυξης, του Εκσυγχρονισμού – Η ΔΕΥΑΡ για τον Πολίτη».

  • Ανοίγοντας την συνέντευξη ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Βασίλης Μανέττας Η αλήθεια είναι ότι, αν η σημερινή Διοίκηση και εγώ προσωπικά γνωρίζαμε την πραγματική κατάσταση στην οποία βρισκόταν η ΔΕΥΑΡ, ίσως να μιλούσαμε για τους εαυτούς μας, ως τους «ιδανικούς αυτόχειρες» που ανέλαβαν να την διοικήσουν. Διοικείς κάτι που κάπως λειτουργεί. Πως να διοικήσεις όμως κάτι που είναι τελείως αποδιοργανωμένο; Κι εννοώ, αποδιοργανωμένο σε όλα τα επίπεδα. Οικονομικά, θεσμικά και κυρίως οργανωτικά.
  • Τους πρώτους τρεις μήνες της θητείας μας, προσπαθήσαμε να διαγνώσουμε και να αποτυπώσουμε την έκταση του προβλήματος της εταιρείας και με άμεσες παρεμβάσεις πυροσβεστικού χαρακτήρα, να βάλουμε φρένο στα διαλυτικά φαινόμενα που την οδηγούσαν σ’ ένα βέβαιο και άδοξο τέλος. Πράγματι, αποκτήσαμε γρήγορα την εικόνα των πραγμάτων, παρά το ότι ακόμα και σήμερα ανακαλύπτουμε θέματα που δυστυχώς μας εκπλήσσουν δυσάρεστα.
  • Για όλα τα παραπάνω θα μιλήσουν στη συνέχεια αναλυτικά ο Αντιπρόεδρος κ. Σπύρος Σπυρόπουλος και ο Γενικός Διευθυντής κ. Γιώργος Υψηλάντης.
  • Κλείνοντας θέλω να επιμείνω σ’ ένα ζήτημα. Τιμώντας την εμπιστοσύνη του Δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη και με απόλυτο σεβασμό και στο τελευταίο ευρώ του Ροδιακού λαού, είμαστε αποφασισμένοι να χτίσουμε τη Νέα ΔΕΥΑΡ. Και το κάνουμε ήδη. Με πυλώνες τη διαφάνεια, την σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης των πολιτών και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Τη ΔΕΥΑΡ που αξίζει στη Ρόδο και στους κατοίκους της!
  • Το κάνουμε με μεγάλη ένταση και σε καθεστώς μεγάλης πίεσης.  Στην προσπάθεια αυτή είμαστε στρατευμένοι όλοι. Διοίκηση, Υπηρεσίες και Εργαζόμενοι. Τους ευχαριστώ όλους! Τ’ αποτελέσματα της δουλειάς μας φαίνονται και σύντομα θα γίνουν κτήμα των πολιτών και στο τελευταίο χωριό της Ρόδου.
  • Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο αντιπρόεδρος της επιχείρησης Σπύρος Σπυρόπουλος ο οποίος αναφέρθηκε στα οικονομικά της: Η ανάλυση που ακολουθεί, αποτυπώνει τη διαχείριση του 1ου έτους υπό τη σημερινή Διοίκηση της ΔΕΥΑΡ (Οκτώβριος 2019 - Σεπτέμβριος 2020).
  • Για να κριθεί κατά πόσο αυτή η διαχείριση είναι στη σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει να υπάρχει μέτρο σύγκρισης.
  • Ως μέτρο σύγκρισης επιλέξαμε την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο  (Οκτώβριος 2018 - Σεπτέμβριος 2019), που αντιστοιχεί στο τελευταίο έτος (5ο) διαχείρισης της προηγούμενης Διοίκησης.
  • Οι απαιτήσεις την περίοδο 2014-2018 εκτινάχθηκαν από τα 31 εκατ. στα 58 εκατ.€ (αύξηση 27 εκατ. ή 87% ή 5,4 εκατ. €/έτος).
  • Σήμερα ανέρχονται στα 60,26 εκατ. €, και αν δει κανείς την καμπύλη τάσης (διακεκομμένη γραμμή), είναι εμφανής η έναρξη μείωσης.
  • Οι υποχρεώσεις προς τρίτους στις 30/9/2019 ήταν 12.702.497,55€.
  • Τις μειώσαμε στις 30/9/2020, στα 11.514.595,18 € (-1.187.902,37€)
  • Οι απαιτήσεις την περίοδο 2014-2018 εκτινάχθηκαν από τα 31 εκατ. στα 58 εκατ.€ (αύξηση 27 εκατ. ή 87% ή 5,4 εκατ. €/έτος).
    -  Σήμερα ανέρχονται στα 60,26 εκατ. €, και αν δει κανείς την καμπύλη τάσης (διακεκομμένη γραμμή), είναι εμφανής η έναρξη μείωσης.
    – Στο διάγραμμα παρουσιάζεται η ποσοστιαία κατανομή των απαιτήσεων ανά κατηγορία πελατών. Εμφανίζονται τα ποσοστά των τεσσάρων κυρίαρχων κατηγοριών.
    – Στο διάστημα 10ος/18-9ος/19 βεβαιώθηκαν 21.440.238€.
    – Στο διάστημα 10ος/19-9ος/20 βεβαιώσαμε 17.830.667€, δηλαδή 3.609.571€ λιγότερα.
    – Στο διάστημα 10ος/18-9ος/19 εισπράχθηκαν 19.856.258 € (92,61% των βεβαιωθέντων). Άρα τα ανείσπραχτα αυξάνονταν!
    – Στο διάστημα 10ος/19-9ος/20 εισπράξαμε 19.307.421 €, (108,28% των βεβαιωθέντων). Αυτός είναι ο λόγος που τα τα ανείσπραχτα -άρχισαν να μειώνονται!
    – Για να λειτουργεί στοιχειωδώς ή ΔΕΥΑΡ και να έχει τη δυνατότητα έστω και περιορισμένης έκτασης επενδύσεων με ίδιους πόρους, πρέπει τα μηνιαία έσοδα της να είναι της τάξης των 2.000.000 € ή των 24.000.000€ ετησίως. Απέχουμε σημαντικά από τον στόχο, αλλά δουλεύουμε για να τον πετύχουμε».

  • ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ
  •  Σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν.1069/80, ο τακτικός οικονομικός έλεγχος της διαχείρισης της επιχείρησης διενεργείται ετησίως  από δύο (2) ορκωτούς ελεγκτές λογιστές, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Ορκωτών Λογιστών της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 226/1992 (Α' 120).
  • Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΛΕΓΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ
  • την οποία βρήκαμε, είναι εκείνη του 2015 !!!
  •  
  • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ
  • Σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν.1069/80, η ΔΕΥΑΡ οφείλει να δημοσιεύει ετησίως Ειδικό Ενημερωτικό Τεύχος Καταναλωτή, το οποίο τυπώνεται και αποστέλλεται  στους καταναλωτές (με κόστος εκτύπωσης και αποστολής) ή αναρτάται στον ιστότοπο της (χωρίς ή με ασήμαντο κόστος).
  • Στην φωτογραφία δίπλα, φαίνονται χιλιάδες έντυπα που βρήκαμε τυπωμένα και δεν είχαν αποσταλεί. Και βεβαίως ήταν Απλήρωτα! Τα πληρώσαμε και απλά κατέληξαν στην ανακύκλωση.
  • ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ - ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ - ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ
  • Εννοείται ότι συνεχίζεται εντατικά ο έλεγχος των πραγμάτων και ο περιορισμός της σπατάλης. Δείγματα γραφής δώσαμε ήδη.
  • Διαγραφή απαιτήσεων που έχουν παραγραφεί ή είναι ανεπίδεκτες είσπραξης. Ήδη έχει ληφθεί απόφαση διαγραφής ποσού 1.200.000,00€.
  • Αύξηση του ρυθμού είσπραξης απαιτήσεων με λήψη των κατάλληλων διοικητικών ή νομικών μέτρων (διακοπές νερού, βεβαιωτικοί κατάλογοι στη ΔOY, έκδοση διαταγών πληρωμής, κλπ).
  • Ευνοϊκές ρυθμίσεις διευκόλυνσης των καταναλωτών

Ο Γενικός Διευθυντής της επιχείρησης Γιώργος Υψηλάντης αναφέρθηκε στη νέα ιστοσελίδα της επιχείρησης, στο παραχθέν έργο αλλά και στο σχεδιασμό.

  • ΝΕΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΔΕΥΑΡ
  • www.deyar.gr
  • Σύγχρονη, δυναμική, πλούσια σε πληροφόρηση, ένα εργαλείο της ΔΕΥΑΡ για την ενημέρωση των πολιτών, που μέρα με τη μέρα θα εξελίσσεται και θα ενημερώνεται με νέα στοιχεία και εφαρμογές
  • ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
  • Άμεση Πληρωμή
  • Πληρώνεις γρήγορα και απλά, με όλες τις συσκευές, κι οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.
  •  My DEYAR
  • Εδώ τα κάνεις σχεδόν όλα. Σύντομα θα κάνεις περισσότερα.
  • ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΕΜΑΤΗ ΧΡΟΝΙΑ
  • ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ
  • Η διαπίστωσή μας για την οικονομική κατάσταση της ΔΕΥΑΡ, δεν ήταν το χειρότερο που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε. Θα είχαμε ήδη καλύψει το έλλειμμα, αν δεν είχε μεσολαβήσει η οικονομική κρίση λόγω πανδημίας.
  • Ακόμα χειρότερη και πιο επικίνδυνη για την πορεία της Επιχείρησης, ήταν η κατεστραμμένη δομή και η οργάνωση των λειτουργιών της Επιχείρησης.
  • Κυρίως αυτό ήταν που μας οδήγησε στη διαπίστωση και ταυτόχρονα απόφαση, ότι δεν χωρούν μπαλώματα και μερεμέτια αλλά χρειάζεται να  χτίσουμε τη ΔΕΥΑΡ από την αρχή.
  • Αδράνεια στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας των πολιτών και της ικανοποίησης των αιτημάτων τους.
  • Από τα 85.000 υδρόμετρα σε όλο το νησί, το 35% (δηλαδή 30.000) με μια πρώτη αισιόδοξη εκτίμηση, δεν διαβάζονται, δεν λειτουργούν ή είναι εντελώς κατεστραμμένα.
  • Η νεροκλοπή (με ή χωρίς μετρητή) πιάνει ταβάνι.
  • Οι μετρήσεις καταναλώσεων, μέχρι τώρα ήταν ανακριβείς και αναξιόπιστες και οι «κατά προσέγγιση» λογαριασμοί, ήταν η συνήθης πρακτική.
  • Τα στοιχεία των πελατών στους λογαριασμούς και στο σύστημα μηχανογράφησης ήταν και είναι σε μεγάλο βαθμό αναξιόπιστα και ελλιπή.
  • Οι ενοικιαστές ακινήτων, χωρίς καμιά επίσημη σχέση με τη ΔΕΥΑΡ, «φέσωναν» τους ιδιοκτήτες όχι μόνο με απλήρωτα ενοίκια, αλλά και με απλήρωτους λογαριασμούς ΔΕΥΑΡ.
  • Τους λογαριασμούς αυτούς μέχρι τώρα καλούνταν να πληρώσει ο ιδιοκτήτης, παρά την ολιγωρία της ΔΕΥΑΡ να διακόψει την παροχή νερού σε σωρευμένους απλήρωτους λογαριασμούς.
  • Ψηφίσαμε Τεχνικό Πρόγραμμα & Προϋπολογισμό για το 2020. Ρεαλιστικά, επίκαιρα και στοχευμένα.
  • Συντάξαμε Νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ)
  • Στελεχώσαμε τη νέα υπηρεσιακή δομή με έμπειρα, άξια και ικανά στελέχη σε επίπεδο Διευθυντών και αρκετούς νέους συναδέλφους στο επίπεδο Προϊσταμένων Υπηρεσιών.
  • Συμμετείχαμε στις δραστηριότητες της ΕΔΕΥΑ και ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Β. Μανέττας, μετέχει στο Δ.Σ. της ΕΔΕΥΑ.
  • Μισθώσαμε με διαγωνισμούς, μηχανήματα έργου στις 9 από τις 10 Δημοτικές Ενότητες, για να αντιμετωπίζουν τα συνεργεία μας με αμεσότητα κάθε βλάβη. Ίδιοι Πόροι ΔΕΥΑΡ.

Ο κ. Υψηλάντης κλείνοντας τόνισε: Ένα χρόνο μετά, δεν αισθανόμαστε πια ‘ιδανικοί αυτόχειρες’. Ως ομάδα, δουλέψαμε σκληρά, με σύνεση, ήθος, και σεμνότητα. Χωρίς ανούσιες φανφάρες. Δεν δουλέψαμε στην τύχη, δεν δουλέψαμε απλά από αντίδραση για να διασώσουμε τη ΔΕΥΑΡ ή για να διαχειριστούμε την κρίση. Δουλέψαμε στη βάση του Οράματος της Δημοτικής Αρχής για τη ΔΕΥΑΡ και του Σχεδίου που καταρτίσαμε για την υλοποίησή του. Του Vision 2030!

Στη συνέντευξη μίλησε και ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της επιχείρησης Λευτέρης Καρανικόλας ο οποίος αναφέρθηκε στην καλή σχέση με τη νέα δημοτική αρχή και στο σημαντικό έργο που παράγεται.

Φωτογραφικό υλικό

Μανώλης Δημελλάς

Προτάσεις Verena

Δελτίο Τύπου-Πρόσφατα το Γραφείο Τύπου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου εξέδωσε  δελτίο τύπου...
ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΤΜΟΥ-Π.Π.Ι ΛΕΙΨΩΝ&...
Γραπτές ερωτήσεις στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου κ. Μιχάλη Σοκορέλο κατέθεσε ο...
Συνέντευξη τύπου παραχώρησαν χθες ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Βασίλης Μανέττας, ο αντιπρόεδρος Σπύρος...