ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: Έξω οι χορηγοί από τα σχολεία!

EΞΩ ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!
-Με αφορμή την χορηγία της εταιρίας ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε έκθεση τεχνολογίας με έργα μαθητών των Γυμνασίων της Ρόδου.
-Συνάδελφοι, καθημερινά βιώνουμε το “Νέο Σχολείο” και τις τραγικές του επιπτώσεις στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο, στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών (μαθητεία). Το  σχολείο της αγοράς που προωθούν δεν φτάνει απλά να λειτουργεί με στόχο την εξυπηρέτηση της καπιταλιστικής οικονομίας πρέπει να είναι και φθηνό για το αστικό κράτος. Έτσι και σύμφωνα με το ψηφισμένο μεσοπρόθεσμο 2014-2018 προβλέπονται νέες περικοπές στις ήδη τσεκουρεμένες εκπαιδευτικές δαπάνες. Στο όλο και μεγαλύτερο χρηματοδοτικό κενό που δημιουργεί η χρόνια υποχρηματοδότηση πλασάρεται η λύση των χορηγιών.
Η λειτουργία των σχολείων με χορηγίες, με ΜΚΟ, με εθελοντική εργασία δεν αποτελεί μνημονιακή επιταγή, το σχολείο ΑΕ είναι στα επίσημα κείμενα της ΕΕ ήδη από την δεκαετία του '90 και αποτυπώνεται σήμερα στις διαδικασίες τις αξιολόγησης που καλούν τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν πρωτοβουλίες για την εξεύρεση πρόσθετων πόρων και μέσων!
Στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, χέρι χέρι με τις αντιδραστικές αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, πάει και  με νόμο (3699/2011) η πρόβλεψη προσέλκυσης χορηγών για τη λειτουργία των σχολείων.
Μπορεί όμως τα μονοπώλια που τσακίζουν τα εργασιακά δικαιώματα, απαιτούν γη και ύδωρ στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, σέρνουν στα δικαστήρια αγωνιζόμενους εργάτες, να αποτελούν την λύση του προβλήματος της χρηματοδότησης του σχολείου;
Είναι δυνατό να υπάρχει “αφιλοκερδή” χορηγία από αυτούς που μεταφέρουν τις μονάδες τους σε “ανταγωνιστικότερους” τόπους με σκοπό την μεγιστοποίηση του κέρδους τους;

Οι επιχειρηματικοί όμιλοι κερδίζουν πολλαπλά από τις χορηγίες τους.
•    Στο ανταγωνιστικό σχολείο με το διαφοροποιημένο πρόγραμμα αποκτούν λόγο στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Έτσι μπορούν να προωθούν τις δεξιότητες που χρειάζονται από τους αυριανούς εργάτες, κατακερματίζουν την γνώση σε ασύνδετα τμήματα, παραχαράζουν την ιστορία. Ετοιμάζουν τον εργαζόμενο που έχουν ανάγκη.
•    Το κράτος εξοικονομεί οικονομικούς πόρους που μπορεί να διαθέσει στην συνέχεια σε ενέργειες στήριξης του κεφαλαίου. Μπορεί επίσης, στην λογική της απαλλαγής του κράτους από την ευθύνη για αποκλειστική χρηματοδότηση, να δημιουργεί κενά σε εκπαιδευτικές δομές που στην συνέχεια θα αποτελέσουν πεδία κερδοφορίας του κεφαλαίου.
•    Στην συνείδηση των λαϊκών στρωμάτων καλλιεργείται η αντίληψη ότι ο καπιταλισμός έχει ηθική και άρα το πρόβλημα εντοπίζεται σε διαστρεβλώσεις του οικονομικού συστήματος και όχι στο ίδιο το εκμεταλλευτικό καπιταλιστικό σύστημα. Περισσεύει η υποκρισία για το δήθεν ενδιαφέρον των πολυεθνικών για τη μόρφωση των παιδιών όταν οι ίδιες απολύουν και εξαθλιώνουν τους γονείς και τις οικογένειες των μαθητών!

Βέβαια στην κατηγορία των χορηγών δεν μπορεί να τοποθετηθεί η βοήθεια που τυχόν θα προσφέρει ο αυτοαπασχολούμενος, ο μικρομαγαζάτορας σε ένα σχολείο, έξαλλου σε αυτόν δεν θα ανοίξει διάπλατα ο δρόμος των φοροαπαλλαγών λόγω χορηγίας, αλλά ούτε και μια πράξη πραγματικής αλληλεγγύης μπορεί να μετατραπεί σε διαφημιστική εκστρατεία με καπελάκια- μπλουζάκια και πάει λέγοντας.

Για το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης μπορεί να λυθεί μόνο μέσα από κοινό αγώνα εκπαιδευτικών-γονέων- μαθητών για την διεκδίκηση αποκλειστικά κρατικής χρηματοδότησης για τις ανάγκες της εκπαίδευσης.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε το ΠΑΜΕ σε καλεί να παλέψεις πλάι με τις ταξικές δυνάμεις ώστε το σχολείο της αγοράς και τα εργαλεία που το συνοδεύουν να καταργηθούν στην πράξη.

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Μητροπολίτης Κύριλλος στο Verena.gr: Σαν την Ανάσταση στον Ευαγγελισμό της Ρόδου, δεν έχει!...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...