Και για την Κάρπαθο το μεταφορικό ισοδύναμο; του Μανώλη Δημελλά

Και για την Κάρπαθο το μεταφορικό ισοδύναμο; Είναι οι τοπικοί παράγοντες που δεν φροντίζουν να μάθουν τις κινήσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση; Ή μήπως η αναστάτωση της τοπικής κοινωνίας προκάλεσε την αλλαγή στον σχεδιασμό κι έτσι η Κάρπαθος θα περάσει ακόμη και στην πρώτη φάση της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου; Μεταφορικό ισοδύναμο είναι η οικονομική ενίσχυση των νησιωτών στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις τους, έτσι ώστε να μη χρεώνονται περισσότερα από αυτόν που ταξιδεύει για παράδειγμα με το υπεραστικό λεωφορείο.

Για παράδειγμα κάποιος πληρώνει εισιτήριο 20 ευρώ για ένα ταξίδι με λεωφορείο προς μια πόλη της ηπειρωτικής χώρας και ένας νησιώτης για να πάει προς το μέρος του που είναι η ίδια απόσταση 25 ευρώ, τότε θα παίρνει τα επιπλέον 5 ευρώ που αποτελεί τη διαφορά.

Τα χρήματα προς τους επιβάτες αναμένεται να δίνονται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ενώ για τη μεταφορά εμπορευμάτων θα αναζητηθεί και συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στις 10 Μαρτίου 2018 το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων δημοσίευσε τα 32 νησιά στα οποία θα εφαρμοστεί αρχικά το μεταφορικό ισοδύναμο: Σαμοθράκη, Λήμνος, Ικαρία, Αγιος Ευστράτιος, Ψαρά, Οινούσσες, Φούρνοι, Θύμαινα, Κάλυμνος, Αστυπάλαια, Κάσος, Τήλος, Σύμη, Νίσυρος, Πάτμος, Χάλκη, Λειψοί, Ψέριμος, Αγαθονήσι, Λέβιθα, Καστελόριζο, Αρκοί, Γυαλί, Τέλενδος, Φαρμακονήσι, Κίναρος, Λέσβος, Χίος, Σάμος, Κως , Λέρος, Μαράθι. ((http://www.amna.gr/home/article/237884/Apo-1i-Iouliou-to-metro-tou-metaforikou-isodunamou-se-32-nisia-tou-Aigaiou-)

Από την δημοσίευση τις πιο πάνω λίστας στην Κάρπαθο ξεκίνησαν οι γκρίνιες και οι δίκαιες διαφωνίες. Γιατί απουσίαζε η Κάρπαθος από το μέτρο;

Η ομάδα μελών ΣΥΡΙΖΑ Καρπάθου είναι η πρώτη που θα στείλει υπόμνημα (5.3.18) και μεταξύ άλλων σημειώνει:

«Έχει αναγγελθεί η υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου από 1ης Ιουλίου 2018 (λόγω κατάργησης του μειωμένου Φ.Π.Α) για 32 νησιά του Αιγαίου αλλά όλως περιέργως η Κάρπαθος (και η Ρόδος) έχουν εξαιρεθεί!!! Αυτός ο αποκλεισμός του νησιού μας είναι ακατανόητος!!! Απαιτούμε να σταματήσει αυτός ο εκλεκτικός αποκλεισμός και να συμπεριληφθεί και η Κάρπαθος!!!»

Στη συνέχεια ο Σύλλογος Απανταχού Καρπαθίων και ακολουθεί το Επαρχείο Καρπάθου, όπου κάλεσε όλους τους φορείς του τόπου σε «δημόσια πρόσκληση για συζήτηση σχετικά με την εξαίρεση της Καρπάθου από το μεταφορικό ισοδύναμο».

Αυτό φαίνεται πως ενόχλησε την κυβέρνηση και ακολούθησαν δυο επιστολές βουλευτών Δωδεκανήσου να ανατρέπουν τα μέχρι σήμερα δεδομένα.

Πρώτος ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, μεταξύ άλλων σημειώνει στην επιστολή του προς Έπαρχο Καρπάθου κ .Μηνατσή:

«Θα ήθελα να με ενημερώσετε ποιό νομικό κείμενο ή υπουργική απόφαση, έχει πέσει στην αντίληψή σας, από το οποίο συνάγεται ότι η Κάρπαθος εξαιρείται από την πρώτη εφαρμογή του μέτρου. Με λίγα λόγια, κύριε Έπαρχε, σε ποια αντικειμενικά στοιχεία για τον τρόπο εφαρμογής του μέτρου, βασίζεστε έτσι ώστε καλείτε νησιώτες και παραγωγικούς φορείς του νησιού σε μια συνάντηση, υπονοώντας ότι το νησί βρίσκεται σε κρίση;»

Μάλιστα ο κ. Σαντορινιός φροντίζει να ξεκαθαρίσει:

«…Με δεδομένο πως η Κάρπαθος δεν έχει αποκλειστεί από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, όπως και όλη η νησιωτική χώρα, ενώ είναι πολύ πιθανό το νησί να ενταχθεί και στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου, δηλαδή από 1/7/2018.»

Ακολούθησε η δημοσιευμένη επιστολή του προέδρου της υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών περιοχών του Κοινοβουλίου, βουλευτή Δωδεκανήσου Δημήτρη Γάκη και όπως αναφέρει για το θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου:

«Προσδίδετε όμως στη συνάντηση χαρακτηριστικά που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με τη δήθεν «πρόθεση της Κυβέρνησης να εξαιρέσει το νησί της Καρπάθου από την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου».

Μου προξενεί επίσης, μεγάλη έκπληξη, τόσο ο τρόπος μεθόδευσης της συνάντησης, μακριά από τις σαφείς και ανοικτές διαδικασίες διαβούλευσης που πραγματοποιείται για το θέμα της εφαρμογής του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» από την Κυβέρνηση, όσο και η εκ των προτέρων αρνητική προδιάθεση για το ειδικό ζήτημα της Καρπάθου, που μόνο σε μικροκομματικές σκοπιμότητες μπορεί να αποδοθεί.»

Στην Κάρπαθο δεν φρόντισαν να πληροφορηθούν τους χειρισμούς και το σχεδιασμό της κυβέρνησης για το μεταφορικό ισοδύναμο, από την Αθήνα κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να ενημερώσει τη τοπική κοινωνία.

Το νησί είναι μακριά, βρίσκεται στην εσχατιά του Αιγαίου, για αυτό άλλωστε λένε και άγονη γραμμή! Παρά τη σταθερή αύξηση του τουρισμού, μοναδική διέξοδος του ενεργού δυναμικού παραμένει η ξενιτιά.

«Η ελπίδα είναι έξω από εδώ», λένε πολλά από τα νέα παιδιά της Καρπάθου, ετοιμάζουν βαλίτσες και φεύγουν, όμως δεν υπάρχουν πρόθυμα αυτιά να τους ακούσουν.

 

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...