Κίνημα Δημοκρατίας: Εντυπωσιακά βίντεο, επικίνδυνες πρακτικές: Η ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεν είναι διαπραγματεύσιμη


Εντυπωσιακά βίντεο, επικίνδυνες πρακτικές: Η ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεν είναι διαπραγματεύσιμη

Με αφορμή δύο γεγονότα που συνέβησαν πρόσφατα την ίδια μέρα κατά την πρόσδεσή πλοίων σε λιμάνια νησιών, το Κίνημα Δημοκρατίας εκφράζει τον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία του, για τις συνθήκες ασφάλειας στην ακτοπλοΐα.
Συγκεκριμένα:
1. Η κυκλοφορία βίντεο από drone, που δείχνει την προσέγγιση ταχύπλοου της Hellenic Seaways στο λιμάνι του Κουφονησιού – εντυπωσιακή εικόνα, αλλά με το πλοίο δεμένο μόνο με έναν κάβο.
2. Την πρόσκρουση άλλου ταχύπλοου της ίδιας εταιρείας στον προβλήτα της Παροικιάς Πάρου.
3. Οι ανακοινώσεις των ναυτεργατικών Σωματείων, που ακολούθησαν.

Εγείρουν ερωτήματα για τις συνθήκες και πρακτικές ασφάλειας, αλλά και τήρησης των πρωτοκόλλων στα νησιωτικά λιμάνια.

Παρά την τεχνολογία, που έχει αναπτυχθεί και την ικανότητα των ναυτικών μας, η εντατικοποίηση των δρομολογίων, η εισαγωγή περισσότερων ταχύπλοων στις γραμμές μικρής ακτοπλοΐας,  η μείωση των χρόνων πρόσδεσης, η πίεση με την υπερεργασία προς τα πληρώματα, οι απαρχαιωμένες και υποβαθμισμένες λιμενικές εγκαταστάσεις, οδηγούν στην παραβίαση βασικών κανόνων ασφαλείας, που εγκυμονούν κινδύνους πρόκλησης ατυχημάτων με απρόβλεπτες συνέπειες.

Το Κίνημα Δημοκρατίας προτείνει τη λήψη άμεσων μέτρων:
1. Υποχρεωτική εφαρμογή διεθνών προτύπων ασφαλούς πρόσδεσης, για όλα τα επιβατηγά πλοία σε κάθε λιμάνι.
2. Αναθεώρηση του χρόνου παραμονής των πλοίων στα λιμάνια, με προτεραιότητα στην ασφαλή αποβίβαση και επιβίβαση.
3. Ενίσχυση της λιμενικής επιτήρησης και των τοπικών λιμενικών αρχών με αρμοδιότητα αυτεπάγγελτης επέμβασης.
4. Δημιουργία ειδικού σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για τα πλοία, με δικαιοδοσία και υποχρεωτικό έλεγχο στα δρομολόγια υψηλής πυκνότητας.
5. Καθιέρωση ψηφιακής καταγραφής προσδέσεων/αποπλοών και δημοσίευση ετήσιων στοιχείων παραβιάσεων και ελέγχων.
6. Μείωση της ταχύτητας των πλοίων όταν περνούν πλησίον των πλαζ και κατά τη διαδικασία πρόσδεσης και αποχώρησης, καθότι έχουν προκληθεί επανειλημμένα ακόμα και τραυματισμοί.
7. Ακύρωση της μείωσης του τέλους των ακτοπλοϊκών εταιριών στα Λιμενικά ταμεία, βασικό έσοδο γι’ αυτά.  

Η κυβέρνηση οφείλει να σταματήσει να λειτουργεί ως θεατής. Το Υπουργείο Ναυτιλίας, το Λιμενικό Σώμα και η Επιθεώρηση Εργασίας φέρουν ακέραια την ευθύνη για την πρόληψη ατυχημάτων και την εφαρμογή της νομιμότητας.

Όσο οι έλεγχοι απουσιάζουν, οι ευθύνες μεταφέρονται αποκλειστικά στους ώμους των ναυτικών. Η ασφάλεια στα νησιά μας δεν μπορεί να στηρίζεται στο φιλότιμο των πληρωμάτων.

Καλούμε τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Κικίλια να απαντήσει:
Τώρα που λύθηκε το πρόβλημα του περίπλου της Αφρικής, θα αναλάβετε επιτέλους δράση ή θα περιμένετε να «σκάσει» η επόμενη στραβή στην δική σας βάρδια;

Γραμματεία του Τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Φωτογραφικό υλικό

seaways-dodekanisos

seaways-dodekanisos

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...