Ανακοίνωση για το συντηρητικό, οπισθοδρομικό και βαθιά ταξικό και αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης

Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας

- Ανακοίνωση - Για το συντηρητικό, οπισθοδρομικό και βαθιά ταξικό και αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης

Σε συνθήκες πανδημίας, η κυβέρνηση της ΝΔ απαντά στα χρόνια και οξυμένα προβλήματα της Παιδείας με ένα ακόμα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, δείχνοντας για άλλη μια φορά την προσήλωσή της στις αντιδραστικές κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση. Επιδίωξή τους είναι ένα σχολείο που θα αποθεώνει τις δεξιότητες, θα υποβαθμίζει περαιτέρω τη Γενική Παιδεία και θα υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση μαθητών και φοιτητών.

Η κυβέρνηση της ΝΔ πιάνει το νήμα από κει που το άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού και η προηγούμενη κυβέρνηση έφερε αντίστοιχο νομοσχέδιο πέρυσι, μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα ενώ πιο πριν, Πρωτοχρονιάτικα είχε φέρει το νόμο για το προσοντολόγιο για διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών συναδέλφων.

Ως εκ τούτου, η προσπάθειά τους για στήσιμο μιας δήθεν «σκληρής αντιπαράθεσης» ανάμεσα στη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ, με εκατέρωθεν ανακοινώσεις, έχει ως μοναδική στόχευση να συσκοτιστούν οι διαχρονικές ευθύνες και των δύο. Η αλήθεια που προσπαθούν να αποκρύψουν είναι αποκαλυπτική.

Θυμίζουμε πως διαχρονικά από το 1999 έως σήμερα, όλες οι Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ υλοποιούν τις κατευθύνσεις των διαφόρων ιμπεριαλιστικών οργανισμών για την Παιδεία, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των απαιτήσεων του ΣΕΒ. Ενδεικτικά αναφέρουμε το τρίτο μνημόνιο για την παιδεία που όλοι μαζί, ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ – ΠΑΣΟΚ ψήφισαν το 2015 και την επικαιροποιημένη έκθεση του ΟΟΣΑ που υιοθέτησαν το 2017 και που μιλούσε ανοιχτά για την προώθηση της αξιολόγησης, τον εξορθολογισμό του προσωπικού, το σύστημα πρόσληψης και συνολικά την υιοθέτηση των «βέλτιστων πρακτικών», διαμορφώνοντας ένα εμπορευματοποιημένο σχολείο, μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών μας και των λαϊκών οικογενειών.

Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, βαθιά αντιλαϊκή και προσανατολισμένη στην εξυπηρέτηση των επιδιώξεων του κεφαλαίου, διατηρεί και επεκτείνει τις τρεις εμβληματικές παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία, αποδεικνύει ότι κάθε κυβέρνηση αξιοποιεί και χτίζει επάνω στο νομοθετικό πλαίσιο που παραλαμβάνει: 1. Νόμος Γαβρόγλου για το Λύκειο. 2. Νόμος 4589 – το νέο σύστημα προσλήψεων για τους αναπληρωτές. 3. Διατάξεις για την αξιολόγηση.

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της ΝΔ εισάγει μια σειρά από άρθρα με τα οποία:

Αυξάνεται  το ανώτατο όριο των μαθητών ανά τμήμα, από 22 στους 24 +10% σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο. Εισάγεται ελάχιστος αριθμός ανά τάξη οι 20 μαθητές από επταθέσια και άνω Δημοτικά και οι 16 μαθητές για διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία, οδηγώντας σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων , μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών , λιγότερους διορισμούς αναπληρωτών.

Απαξιώνεται και υποβαθμίζεται παραπέρα ο ρόλος και η παιδαγωγική ευθύνη του εκπαιδευτικού. Αντί να ενισχυθούν οι υποστηρικτικές δομές με το απαραίτητο προσωπικό, εισάγεται ο «εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης».

Υψώνονται νέοι ταξικοί φραγμοί στα παιδιά του λαού, ενισχύονται οι «κόφτες», το σχολείο γίνεται ακόμα πιο «εξεταστοκεντρικό»: εισάγεται η τράπεζα θεμάτων, οι μαθητές από την  Α’ Λυκείου θα δίνουν εξετάσεις τύπου πανελλαδικών , εισάγεται το εθνικό απολυτήριο , μπαίνει ηλικιακό όριο τα 17 έτη για εγγραφή στα ΕΠΑΛ με ταυτόχρονη στροφή στην κατάρτιση. Ο περιορισμός των αναγκών σε εκπαιδευτικούς γενικεύεται, επανέρχεται η τιμωρία των αναπληρωτών. Ενισχύεται η τάση διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης των σχολείων, δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων.  με τις διαγωγές και τις αποβολές δεν αντιμετωπίζουν το υπαρκτό πρόβλημα της συμμετοχής και του πραγματικού ενδιαφέροντος για το μάθημα, με τις διατάξεις για τα  ΑΕΙ ανοίγει ο δρόμος για επιβολή διδάκτρων στο προπτυχιακό των ΑΕΙ (Νόμος ΣΥΡΙΖΑ).

Επιστέγασμα του νομοσχεδίου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια είναι τα άρθρα που τροποποιούν το Νόμο 4547/18 για την αξιολόγηση, εσωτερική και εξωτερική.

Τελικά η όλη διαδικασία της αξιολόγησης δεν έρχεται να αντιμετωπίσει τα υπαρκτά προβλήματα. Έρχεται να φορτώσει στις πλάτες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών όλα τα προβλήματα του σχολείου. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνεται η αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων.

Η επαναλειτουργία  των σχολείων εντείνει την αγωνία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους, καθώς τα μέτρα δε δημιουργούν τους αναγκαίους όρους ασφάλειας και υγιεινής και δε λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά προβλήματα και την κατάσταση των σχολικών υποδομών. Η κυβέρνηση προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη, αποκρύπτοντας πως το κύριο ζήτημα αφορά στις δικές της ευθύνες για τη διασφάλιση των όρων και των προϋποθέσεων προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, χωρίς να μετακυλιέται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.

Η κυβέρνηση ζητά αυτοσυγκράτηση από το λαό ενώ η ίδια είναι ασυγκράτητη και φέρνει σοβαρά νομοσχέδια με fast track διαδικασίες στη βουλή.

Στην ίδια κατεύθυνση, την Παρασκευή 9 Μαΐου, το Υπουργείο Παιδείας έφερε από το πουθενά τροπολογία για on-line παρακολούθηση του μαθήματος, με την οποία επιχειρείται η μετατροπή των σχολείων και των μαθημάτων σε ριάλιτι. Με πρόσχημα την πανδημία παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών. Τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών πρέπει να απαιτήσουν την απόσυρση της τροπολογίας και να πάρουν μαζικές αποφάσεις για μη εφαρμογή της.

Ο κόσμος της εκπαίδευσης και ο λαός συνολικά πρέπει να εναντιωθεί με όλους τους τρόπους στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της ΝΔ, να απαιτήσει την απόσυρσή του και να διεκδικήσει:

Σχολείο που θα δίνει όλη την αναγκαία μόρφωση και τις ικανότητες που απαιτείται να έχουν οι μαθητές σήμερα, με επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο. Χρειάζονται νέα σύγχρονα σχολεία, υλικοτεχνική υποδομή στήριξης των μαθητών με όλα τα μέσα, με κρατική ευθύνη και δωρεάν. Εδώ και τώρα πρέπει να λυθεί το πρόβλημα των χρόνιων κενών στα σχολεία, με την άμεση μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που βρίσκονται στα σχολεία.

Λύκειο που θα προετοιμάζει τους μαθητές να μπουν στην ενήλικη φάση της ζωής τους, ουσιαστικά, χωρίς να τους αγχώνει, να τους κατηγοριοποιεί, να τους κάνει "πειραματόζωα" των κατά καιρούς κυβερνητικών ρυθμίσεων. Αυτό σημαίνει ότι αποσυνδέεται το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο σήμερα από τις πανελλαδικές εξετάσεις (απολυτήριο, τράπεζα θεμάτων, μετατροπή της Γ' Λυκείου σε φροντιστήριο). Αμεσα χρειάζεται να προβλεφθεί το δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι, με δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.

 

Πανεπιστήμιο που θα δίνει όλη την αναγκαία γνώση μέσα στο πτυχίο, χωρίς το άγχος και το κυνήγι των προσόντων για μια "θέση στον ήλιο", κατοχυρώνοντας ότι το πτυχίο αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την ανεμπόδιστη πρόσβαση στο επάγγελμα. Που θα δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις για την ανεμπόδιστη φοίτηση των νέων σε αυτό, με σύγχρονες κρατικές υποδομές στέγασης, σίτισης, παρακολούθησης νέων επιστημονικών εξελίξεων, με σύγχρονα εργαστήρια κ.ά.».

 

ΚΟΒ Παιδείας της Τ.Ε. Ν. Δωδεκανήσου του ΚΚΕ.

Ρόδος, 11-5-2020 

 

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...