Η ομιλία του προέδρου της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου Στάθη Κουσουρνά

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΠΕΔ ΝΟΤΙΟΥ ΑIΓΑΙΟΥ

ΣΤΑΘΗ ΚΟΥΣΟΥΡΝΑ,

ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΡΟΔΟΥ

 

   ΣΤΟ ΤΑΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΕΔ Ν.Α.

Λέρος, 15 Ιουνίου 2013

 

 

 

 

Προσφωνήσεις.....................

 

 

 

Με ιδιαίτερη χαρά το Δ.Σ. της  ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου, και εγώ ως Πρόεδρος του, σας καλωσορίζουμε στις εργασίες της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, που γίνεται στο πανέμορφο νησί της Λέρου. Η επιλογή του συγκεκριμένου Τόπου δεν έγινε τυχαία.

Η Λέρος, βρίσκεται στο κέντρο σχεδόν του Νοτίου Αιγαίου, ένας Τόπος που έχει κάνει τις τελευταίες δεκαετίες μεγάλα αναπτυξιακά άλματα, ώστε σήμερα να αποτελεί ένα πρότυπο και ένα παράδειγμα για το πώς οι Τοπικές Κοινωνίες και η Αυτοδιοίκηση μπορούν να μεταμορφώσουν ένα χώρο, που ήταν δυσφημισμένος λόγω του ιδρύματος σε μια περιοχή πολυδιαφημισμένη και αναπτυσσόμενη, με πρότυπες υποδομές και τεράστια τουριστική ανάπτυξη.

Με την επιλογή επίσης, της Λέρου ως τόπου του Συνεδρίου μας, θέλουμε να συζητήσουμε και να αναδείξουμε  τα μεγάλα προβλήματα της Νησιωτικότητας στη χώρα μας, εδώ που πραγματικά κτυπάει η καρδιά της, εδώ που αποτυπώνονται ξεκάθαρα οι αδυναμίες της, εδώ που οι πολίτες ζουν της αγωνία της απομόνωσης και της δυσκολίες της παραμεθορίου.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Δήμαρχο Λέρου το φίλο Μιχάλη Κόλια,  το Δημοτικό Συμβούλιο  και όλες τις Τοπικές Αρχές και τους πολίτες, για τη φιλοξενία του Συνεδρίου, καθώς και όλους τους εργαζόμενους στην ΠΕΔ στη Σύρο και στη Ρόδο, για τη συμβολή τους στην άρτια διεξαγωγή του Συνεδρίου.

 

       Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

 σήμερα πραγματοποιούμε το πρώτο μας Συνέδριο, από την εφαρμογή του Καλλικράτη, σήμερα συζητούμε τα προβλήματα της Αυτοδιοίκησης όλοι μαζί, Δωδεκανήσιοι και Κυκλαδίτες, δύο περιοχές που εκφράζουμε ότι πιο αισιόδοξο μπορεί να προβάλλει σήμερα η χώρα μας, γιατί πραγματικά πιστεύουμε ότι το σύνθημα του Συνεδρίου μας "Η ενίσχυση της Νησιωτικότητας, το κλειδί για την Ανάπτυξη της  χώρας" είναι και αναγκαιότητα και δυνατότητα αλλά και η διέξοδος για να ξεφύγει η χώρα από τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα.

 

        Το Συνέδριο μας, πραγματοποιείται 15 μέρες μετά το Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ, στα Ιωάννινα, και στο οποίο έγινε αναλυτική παρουσίαση της σημερινής πραγματικότητας τόσο στη πατρίδα μας όσο και στη Τοπική Αυτοδιοίκηση, και άρα έχουμε σήμερα και αύριο να συζητήσουμε πάνω σε πρόσφατα και επίκαιρα θέματα, σε κατακτήσεις που έχουμε πετύχει συντεταγμένα σαν Αυτοδιοίκηση τα τελευταία χρόνια αλλά και πάνω σε αιτήματα μας, που διεκδικούμε την προώθηση τους με καταλυτικά και επιστημονικά τεκμηριωμένα επιχειρήματα.

 

 

Το Συνέδριο μας διεξάγεται σε μία κρίσιμη ιστορική συγκυρία για το Τόπο μας,  για τη χώρα μας, αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη, η οποία έχει μπει σε παρατεταμένη και οξεία οικονομική κρίση με απρόβλεπτες συνέπειες για την ίδια την Ένωση και τους λαούς της.

Η ηγεσία της Ευρώπης, μέχρι σήμερα,  δεν έχει κατορθώσει να διατυπώσει αξιόπιστη πρόταση για έξοδο από την κρίση. οι περισσότερες χώρες, και όχι μόνο του Νότου,  βρίσκονται ήδη στο «σπιράλ» της ύφεσης και της ανεργίας. Η κρίση και τα μνημόνια έχουν φέρει την κοινωνία σε πρωτόγνωρες καταστάσεις.

Η χώρα μας,  υφίσταται για έκτη συνεχόμενη χρονιά τις συνέπειες της ύφεσης, με την ανεργία να κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ποσοστό 28%, στους δε νέους να έχει εκτοξευθεί στο ασύλληπτο ποσοστό του 60%.

Εμείς οι Αυτοδιοικητικοί ποτέ δεν πιστεύαμε ότι ο δρόμος μας θα ήταν στολισμένος με ροδοπέταλα. Η Αυτοδιοίκηση ήταν πάντοτε γοητευτική, αλλά και πάντοτε δύσκολη. Σήμερα, όμως, γίνεται όλο και πιο επικίνδυνη, όλο και πιο επίπονη.

Η αγωνία όλων μας, ανεξαρτήτως των υπαρκτών πολιτικών διαφορών που υπάρχουν, είναι κοινή, τόσο για την πορεία της χώρας όσο και για το θεσμό που υπηρετούμε.

Βασικός μας στόχος παραμένει η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην έξοδο της χώρας από την κρίση. Έχουμε πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που διέρχεται η χώρα μας και έχουμε καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για την ανασυγκρότηση του θεσμού.

Η πολύπλευρη κρίση που διανύει η χώρα μας ανέδειξε με τον πιο καθαρό τρόπο τις αδυναμίες και τα προβλήματα του συνόλου της Ελληνικής κοινωνίας σε όλες τις εκφάνσεις της,  δηλαδή τόσο στη λειτουργία του Δημοσίου χώρου, όσο και στη λειτουργία του Ιδιωτικού τομέα καθώς και στα μεταξύ τους όρια.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Κεντρικό Κράτος έχει την κύρια ευθύνη για την αδυναμία της χώρας. Προφανώς έχει τις ευθύνες της και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αλλά ευθύνες υπάρχουν και στον  επιχειρηματικό κόσμο, στα Μ.Μ.Ε., στη Δικαιοσύνη, στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και τους άλλους θεσμούς που επηρεάζουν τυπικά ή άτυπα τη λειτουργία της Δημοκρατίας μας.

     Τώρα όμως,  πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά. Για εμάς, το ζήτημα είναι πώς θα συμβάλλουμε στην έξοδο της χώρας από την κρίση. Πώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να είναι ένας από τους πρωταγωνιστές της Ανασυγκρότησης της χώρας. Είναι καθοριστικής σημασίας για μας να τοποθετηθούμε στη νέα εποχή, να προβλέψουμε πώς θα είναι η χώρα μας τα επόμενα χρόνια και ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σ’ αυτήν.

                  

                                       (οικονομικα)

Κυρίες και Κύριοι, συνάδελφοι και προσκεκλημένοι,

 

η Τοπική Αυτοδιοίκηση με την εφαρμογή του  «Καλλικράτη» προχώρησε σε πρωτόγνωρες για τα Ελληνικά δεδομένα συγχωνεύσεις Δήμων (από 1.034 σε 325), Νομικών Προσώπων, Οργανισμών και Δημοτικών Επιχειρήσεων (από 5.880 σε 1.138) και, φυσικά, μειώσεις στον αριθμό του πολιτικού προσωπικού (Δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, Συνεργάτες κ.ά.), οι δε μειώσεις των πόρων την τελευταία τριετία ξεπέρασαν το 60%.

Αυτή η γιγαντιαία αλλαγή στο χώρο της Αυτοδιοίκησης είχε ως αποτέλεσμα το 2011 να αφιερώσουμε πολύτιμο χρόνο στην αναδιάρθρωση και αναδιοργάνωση των Δήμων βάσει των νέων δεδομένων που προέκυψαν από τον «Καλλικράτη».

Επιπλέον, το 2012, λόγω των μεγάλων περικοπών στους πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την Κυβέρνηση, αντιμετωπίσαμε πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα, που οδήγησαν πολλούς Δήμους σε αδυναμία να καταβάλουν τη μισθοδοσία του προσωπικού τους, ενώ πολλοί αδυνατούσαμε να καλύψουμε τις στοιχειώδεις λειτουργικές μας ανάγκες.

 

            Η πρωτοφανής οικονομική κρίση και η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας επηρέασαν τον χαρακτήρα των διεκδικήσεων μας σε σύγκριση με αυτόν που μέχρι τώρα γνωρίζαμε. Η πίεση που δέχτηκε η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε όλα τα επίπεδα δεν έχει προηγούμενο.

            Οι μάχες που δόθηκαν ήταν πολλές και πάρα πολύ δύσκολες. Μέσα σ’ αυτό το ζοφερό πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, δεν κερδίσαμε τα μέγιστα. Πετύχαμε, όμως, όχι μόνο να αποφύγουμε τα χειρότερα, αλλά και να κρατήσουμε ζωντανούς τους Δήμους. Πολλές φορές αγωνιζόμενοι,  να πείσουμε για το αυτονόητο.

                       

  • Η αποφασιστικότητα όλων των αιρετών, με πρωτόγνωρες κινητοποιήσεις,  είχε ως αποτέλεσμα η Κυβέρνηση να αποδώσει όλους τους πόρους των παρακρατηθέντων, αλλά και το σύνολο της ΣΑΤΑ που για το 2012 ανήλθε στα 349 εκατ. €..
  • Σημαντική επιτυχία θεωρείται η κατά προτεραιότητα εξόφληση των Ληξιπρόθεσμων οφειλών των Δήμων. Η αποπληρωμή των Ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων απαλλάσσει τους Δήμους από ένα μεγάλο βάρος και αποκαθιστά την εμπιστοσύνη των Δήμων προς τους προμηθευτές τους και την τοπική κοινωνία. Βέβαια, η επιστροφή της επιχορήγησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών από τους Δήμους, μέσω της παρακράτησης των ΚΑΠ, είναι αρνητική εξέλιξη, παραμένει όμως ένα θέμα ανοιχτό και μαχητό, όπως αναδείχθηκε και στο πρόσφατο Συνέδριο της ΚΕΔΕ.
  • Έγινε αποδεκτή η πρότασή της Αυτοδιοίκησης για εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των Ν.Π.Δ.Δ. μας.
  • Επιτεύχθηκε η επιμήκυνση της εξόφλησης των δανείων προς το Τ.Π.Δ κατά οκτώ έτη με περίοδο χάριτος τρία χρόνια και μείωση των επιτοκίων κατά 0,5%. Ταυτόχρονα δόθηκε παράταση ένταξης στην πιο πάνω ρύθμιση μέχρι 30-6-2013, ώστε να συμμετάσχουν όσοι Δήμοι ακόμη το επιθυμούν.
  • Συμφωνήθηκε μετά από πολύ προσπάθεια,  η χρηματοδότηση των Δήμων για το 2013 που ανέρχεται στο ποσό των 2.882 εκατ. €.
  • Αποφασίστηκε η μείωση του εργολαβικού οφέλους για τα έργα των Δήμων από 28% σε 18%.
  • Επίσης, δόθηκε η δυνατότητα στους Δήμους να συμψηφίσουν τα χρέη τους προς ασφαλιστικά ταμεία και δημόσιο, έναντι των αποδόσεων των παρακρατηθέντων πόρων και αρκετές άλλες ρυθμίσεις για οικονομικά ζητήματα.

 

Για το επόμενο διάστημα διεκδικούμε:

 

         Tην ενίσχυση των ΚΑΠ για να καλυφτεί το χρηματοδοτικό κενό ύψους 1,3 δις ευρώ που προκύπτει από τη μελέτη του ελάχιστου κόστους λειτουργίας των Δήμων. Συγκεκριμένα από τη σχετική μελέτη της ΚΕΔΕ, προκύπτει ότι το συνολικό ελάχιστο κόστος λειτουργίας της Τ.Α., χωρίς το κόστος των ανταποδοτικών, είναι 2,6 δίς €. Η κάλυψη του πιο πάνω ποσού από τη Κυβέρνηση, σε συνδυασμό με την αναμόρφωση των κριτηρίων κατανομής των ΚΑΠ, θα δημιουργήσει ασφαλές πεδίο για τη λειτουργία των Δήμων μας. Όσο αφορά τα κριτήρια κατανομής των ΚΑΠ, χαιρόμαστε που μπήκαμε σε ουσιαστική συζήτηση για την αλλαγή τους, ώστε να καταλήξουμε σε ένα σύστημα δίκαιο και αντικειμενικό, που θα καλύπτει τις περισσότερες τοπικές ιδιομορφίες. Ήδη γι αυτό το θέμα, η ΚΕΔΕ, αποφάσισε να συγκαλέσει τον ερχόμενο μήνα έκτακτο Συνέδριο και γι αυτό πρέπει και εμείς να έχουμε συγκεκριμένη πρόταση. Ήδη έχουμε στη διάθεση μας, τη σχετική μελέτη της ΕΕΤΑΑ, που προτείνει περιγραφικά τα παρακάτω κριτήρια:

 Ελάχιστο κόστος λειτουργίας – πληθυσμός: Έκταση

Διοικητικά - Δημοτική αποκέντρωση: Δημοτικές ενότητες (αριθμός ανά Δήμο), Δημοτικές / τοπικές κοινότητες (αριθμός ανά Δήμο), Οικισμοί (αριθμός ανά Δήμο).

Διοικητική υποστήριξη: Πρωτεύουσες νομών - επαρχείων..: Προσδιορισμός ορεινότητας

Νησιωτικότητα: Η νησιωτικότητα περιλαμβάνεται στο ελάχιστο κόστος με αυξημένο ποσό ανά κάτοικο. Επιπρόσθετα για τους νησιωτικούς Δήμους κάτω των 6.000 κατοίκων προτείνεται πρόσθετη χρηματοδότηση.

                                                             (θεσμικά)

          Κυρίες και κύριοι

 

 

           Από την εφαρμογή του «Καλλικράτη» και μέχρι σήμερα καταβάλλεται διαρκής προσπάθεια από την Τοπική Αυτοδιοίκηση για τη βελτίωση του κανονιστικού πλαισίου και τη θεσμική θωράκιση της. Εκκρεμούν όμως ακόμη σημαντικά θεσμικά ζητήματα που χρειάζεται να αντιμετωπιστούν. Διεκδικούμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο προσαρμοσμένο στα δεδομένα της εποχής.

Τι έχουμε πετύχει όμως μέχρι τώρα:

Με την αγωνιστικότητα και την τεκμηριωμένη διεκδίκηση πετύχαμε την επίλυση αρκετών θεσμικών θεμάτων λειτουργίας των δήμων μεταξύ των οποίων είναι:

  • Η άρση του επαγγελματικού ασυμβίβαστου των δημάρχων με αποτέλεσμα να υπάρχει δυνατότητα άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας κατά την διάρκεια της θητείας τους.
  • Η χορήγηση αντιμισθίας στους άμισθους αντιδημάρχους και τους αντιδημάρχους των 10 νησιωτικών δημοτικών κοινοτήτων, με επιβάρυνση του προϋπολογισμού του οικείου δήμου. 
  • Η παράταση της διάρκειας:

(α)   ολοκλήρωσης της διαδικασίας συγχώνευσης των ΔΕΥΑ μέχρι 31.12.2014

(β)   του Προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ» μέχρι 31.12.2014

(γ)    για την ολοκλήρωση συγχώνευσης των ΦΟΣΔΑ έως 31.12.2013

(δ)   για τον συμψηφισμό των οφειλών των Δήμων έως 30.6.2013

  • Η αύξηση του ορίου από 100.000€ σε 200.000€ για τον προσυμβατικό έλεγχο στους δήμους
  • Η αύξηση του ορίου σε 5.000€ για τον προληπτικό έλεγχο δαπανών των δήμων
  • Το θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση κοινωνικών παντοπωλείων
  • Η επέκταση διατάξεων άρθρου 93 του Ν.3852/2010 «Καλλικράτη» για  δυνατότητα απόσπασης & μετάταξης και για τα μέλη και  τους εκπροσώπους των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων
  • Για τις δημοτικές επιχειρήσεις: Η απαλλαγή από πρόσθετους φόρους και επιβαρύνσεις των επιχειρήσεων και την ανάληψη οικονομικών τους υποχρεώσεων από τους OTA  που τις έχουν συστήσει
  • Τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 236 του ν. 3852/2010 και πλέον για να εκπέσει ή να τεθεί σε αργία αιρετός λόγω καταδίκης για παράβαση καθήκοντος, απαιτείται να διαπιστωθεί ότι κατά την διάπραξη του αδικήματος προξενείται οικονομική βλάβη στον δήμο.
  • Η επέκταση της αρμοδιότητας των ΔΕΥΑ σε όλη την έκταση του «Καλλικρατικού» Δήμου   
  • Επίσης στο Ν.4071/12 πολλές διατάξεις του τροποποιούν και συμπληρώνουν τον «Καλλικράτη»:, όπως: Διατάξεις για το Πρόγραμμα ΑΚΣΙΑ, θέματα καταστατικής θέσης αιρετών, θέματα δημοτικών επιχειρήσεων και ΔΕΥΑ και διετών προγραμμάτων δράσης, κοινωνικά παντοπωλεία, θέματα αρμοδιοτήτων, οικονομικά θέματα (ρύθμιση οφειλών), θέματα προσωπικού, θέματα διοίκησης και λειτουργίας ΦΟΔΣΑ, θέματα μετακίνησης προσωπικού ΚΕΠ, τροποποίηση της διάταξης, ώστε Πρόεδρος της Δημοτικής  Κοινότητας ορίζεται ο υποψήφιος του συνδυασμού της πλειοψηφίας

Τι διεκδικούμε:

 

þ     Την εκπόνηση του ενιαίου Κώδικα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης

þ     Τη σύσταση ενός εσωτερικού ελεγκτικού μηχανισμού (προληπτικού ελέγχου)  σε όλους  τους  δήμους

þ     Την κωδικοποίηση και οριστική επίλυση όλων των θεμάτων καταστατικής θέσης των αιρετών, ώστε να ρυθμιστούν με σαφήνεια όλα τα θέματα που αφορούν στο μισθολογικό καθεστώς τους, στις ειδικές άδειες για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, σε θέματα ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και χορηγίας, που λόγω της πληθώρας των διατάξεων, τροποποιήσεων και συμπληρώσεων μετά τα άρθρα 92 και 93 του «Καλλικράτη» υπάρχει ένα ασαφές θεσμικό πλαίσιο επί των συγκεκριμένων θεμάτων

þ     Την έκδοση των π.δ/των και κανονιστικών αποφάσεων που προβλέπονται από τον «Καλλικράτη»

þ     Την πλήρη καταγραφή των πρόσθετων αρμοδιοτήτων των δήμων με προσωπικό και αντίστοιχους πόρους.

þ     Την κωδικοποίηση των διατάξεων περί προσωπικού δήμων μετά την εφαρμογή και των νέων διατάξεων περί μισθολογίου, βαθμολογικής εξέλιξης και πειθαρχικών ρυθμίσεων.

Όσον αφορά τα ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί με τη δικαιοσύνη προτείνουμε:

  • η ποινική δικαιοσύνη να εκδικάζει εντός τετραμήνου τις υποθέσεις των αιρετών.
  • την άμεση προώθηση ρύθμισης ώστε να μην υιοθετούνται ανώνυμες καταγγελίες κατά δημοσίων λειτουργών
  • την άμεση διαλεύκανση όλων των υποθέσεων που αφορούν στον έλεγχο αιρετών, τη δημοσίευση των πορισμάτων και την απόδοση ευθυνών εάν και όπου υπάρχουν.
  • Την προώθηση και τη ψήφιση των παρακάτω ρυθμίσεων:
  • Τροποποίηση του άρθρου 236 του Ν.3852/2010 έτσι ώστε να τίθενται σε αργία μόνο κατόπιν πρωτόδικης απόφασης για κακουργήματα και αμετάκλητης για πλημμελήματα και τροποποίηση του Ν.1608/50.
  • Απλούστευση των διαδικασιών που αφορούν στην υλοποίηση έργων, προγραμμάτων, μελετών, προμηθειών, καθώς και στις μετατάξεις ή αποσπάσεις του προσωπικού των Δήμων και των Νομικών τους Προσώπων.
  • Πλήρης αλλαγή και απλούστευση του συστήματος των δημοσίων συμβάσεων.

 

  • Θέματα που απασχολούν τους μικρούς νησιώτικους Δήμους όπως επέκταση των δίμηνων συμβάσεων πρόσληψης προσωπικού σε εξάμηνες συμβάσεις, μόνο για κατεπείγουσες ανάγκες, αύξηση της μοριοδότησης της εντοπιότητας, δυνατότητα σύστασης επιχειρήσεων ειδικού σκοπού κλπ.

 

 Όσον αφορά τις ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ.

          Με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» έχουν μεταφερθεί ήδη εκατοντάδες αρμοδιότητες στην πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση και προβλέπονταν να μεταφερθούν από 1/1/2013 και άλλες.

Οι διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 4147/2013 που κύρωσε την από 31/12/2012 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, προβλέπουν ότι με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, του Υπουργού Οικονομικών (για ζητήματα αρμοδιότητάς του), καθώς και κάθε άλλου καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού, μετά από γνώμη της ΚΕΔΕ, καθορίζεται ο χρόνος άσκησης των πρόσθετων αρμοδιοτήτων των άρθρων 94,95,204 και 206 του «Καλλικράτη» (που έπρεπε να έχουν μεταβιβαστεί).

Εμείς, δεν αρνούμαστε να αναλάβουμε τις εν λόγω αρμοδιότητες. Εάν όμως δεν μεταβιβαστούν μαζί με τις αρμοδιότητες και το αναγκαίο προσωπικό, που σήμερα υπηρετεί στις υπηρεσίες που θα μεταφερθούν, καθώς και οι πόροι, τα προβλήματα θα είναι ανυπέρβλητα.

Και τα προβλήματα για το εκσυγχρονισμό γενικότερα της αυτοδιοίκησης δεν είναι δυνατό να λυθούν μόνο με αλλαγές στις πολιτικές και οργανωτικές δομές. Η κύρια διαπίστωση είναι ότι πρέπει να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες με πόρους και προσωπικό.

Πρέπει να αντιληφθεί και η Πολιτεία ότι δεν αρνούμαστε την άσκηση των αρμοδιοτήτων αλλά ότι ζητάμε να αναδιαρθρώσει ολόκληρο το διοικητικό σύστημα, ξεκινώντας από το κεντρικό επίπεδο.

                               (ελεγκτικοί μηχανισμοί)

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Στο ζοφερό περιβάλλον της κρίσης και της απαξίωσης του πολιτικού συστήματος, η Τοπική Αυτοδιοίκηση δέχεται μια πρωτοφανή επίθεση συκοφάντησης που στόχο έχει τη δημιουργία της εντύπωσης ότι, εν πολλοίς, οι αιρετοί ευθύνονται για την κρίση της χώρας. Συχνά οι Κυβερνήσεις αλλά και οι Ελεγκτικοί Μηχανισμοί απαξιώνουν την αυτοδιοίκηση, θεωρώντας ότι η πλειονότητα των περιπτώσεων χαρακτηρίζεται από δυσλειτουργίες, διαφθορά, κακοδιαχείρηση.

Πάγια αρχή μας,  είναι η τήρηση της νομιμότητας και της διαφάνειας. Επομένως, κάθε έλεγχος νομιμότητας που σχετίζεται με τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι επιβεβλημένος και καλοδεχούμενος. Εμείς πρώτοι λέμε: Όλα στο φως!

Όμως, δεν είναι δυνατόν χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές έρευνες να διαχέεται ένα κλίμα απαξιωτικό για το σύνολο των αιρετών και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις από ανώνυμες καταγγελίες. Όλοι μας γινόμαστε τελευταία μάρτυρες μιας κατάστασης που δεν αρμόζει στην αυτοδιοίκηση. Γινόμαστε μάρτυρες εκθέσεων, από τους έντεκα στον αριθμό Ελεγκτικούς Μηχανισμούς, που δίνονται στη δημοσιότητα και οι οποίοι κυρίως αναδεικνύουν, με δυσανάλογα υπερμεγέθη τρόπο, τα αρνητικά στοιχεία και δεν αναφέρονται στα θετικά.

Επειδή οι έλεγχοι αυτοί πρέπει οπωσδήποτε να γίνονται στο πλαίσιο του νόμου, όπως για κάθε πολίτη, πολύ δε περισσότερο για όσους ασκούν δημόσιο λειτούργημα, είδηση πρέπει να είναι το αποτέλεσμα του ελέγχου και όχι το αποτέλεσμα διαρροής υπηρεσιακών ενεργειών, που μόνο λογικές διαπόμπευσης και συσκότισης εξυπηρετεί.

Οι ελάχιστες περιπτώσεις διαφθοράς προσώπων σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δεν μπορούν να αποτελούν άλλοθι κατασυκοφάντησης για κάθε είδους πολιτικά, οικονομικά ή επικοινωνιακά συμφέροντα. Ούτε στο όνομα της χρηστής διαχείρισης, της διαφάνειας και της νομιμότητας να σπιλώνονται και να διασύρονται δημόσια από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όλοι ανεξαιρέτως οι αιρετοί και ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Με βάση τις παραπάνω παρατηρήσεις, η γνώμη μας είναι ότι θα πρέπει, για την επίτευξη του στόχου της αποτελεσματικής λειτουργίας των ΟΤΑ και της διαφάνειας, που είναι και το ποθούμενο αποτέλεσμα, να περιοριστούν οι Ελεγκτικοί Μηχανισμοί, σε έναν Ενιαίο Φορέα που θα αποτελεί Ανεξάρτητη Αρχή απαλλαγμένη από κρατικές παρεμβάσεις, η οποία θα έχει επαρκή επιστημονική στελέχωση με εμπειρία και η οποία θα διεξάγει αξιόπιστους ελέγχους , που θα πρέπει να περατώνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ειδικότερα θα πρέπει να προβλεφθεί καθιέρωση Ανεξάρτητης δημόσιας αρχής για την άσκηση της διοικητικής εποπτείας των  ΟΤΑ και την ενοποίηση των κάθε φύσης ελέγχων.

 

 

                        (διοικητικά θέματα και προσωπικό)

Κυρίες και Κύριοι,

τελευταία,  βλέπουν το φως της δημοσιότητας διάφοροι νόμοι σχετικοί με τη λειτουργία της αυτοδιοίκησης, με τα νομικά της πρόσωπα και με το προσωπικό της. Συγκεκριμένα, με το Ν.4093/2012 προβλέφθηκε ότι το  πλεονάζον προσωπικό τίθεται σε διαθεσιμότητα. Στη συνέχεια με άλλη διάταξη προβλέφθηκε ότι «Σε περίπτωση κατάργησης θέσεων σε ΝΠΙΔ, γίνεται καταγγελία της σύμβασης εργασίας των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου». Με τελευταίο σχέδιο Νόμου (που είναι έτοιμο να κατατεθεί στη Βουλή) ρυθμίζονται θέματα κατάργησης, συγχώνευσης ή αναμόρφωσης νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου. Με το ίδιο σχέδιο νόμου προβλέπεται επίσης κατάργηση θέσεων προσωπικού με Κοινή Απόφαση Υπουργών, πράγμα που οδηγεί στην ουσία σε απολύσεις προσωπικού.

Πρέπει εδώ, να  θυμίσουμε ότι στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης ο μόνος φορέας του Δημοσίου που προχώρησε σε συγχωνεύσεις και αναδιαρθρώσεις των δομών και των υπηρεσιών του ήταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου από 4.300 συγχωνεύτηκαν σε 520 δηλ. μείωση 88%, ενώ οι δημοτικές επιχειρήσεις (ΝΠΙΔ) από 1350 συγχωνεύτηκαν σε 492 δηλ. μείωση 64% και οι ΔΕΥΑ από 230 σε 126 δηλ. μείωση 45%.

Εξάλλου υπογραμμίζουμε ότι στις σημερινές δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, θεμελιώδεις αρμοδιότητες της Τ.Α. ασκούνται μέσω των κοινωφελών Δημοτικών Επιχειρήσεων και παρέχονται με τον πλέον αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο υψηλού επιπέδου αναγκαίες κοινωνικοπρονοιακές υπηρεσίες μέσω δομών, όπως παιδικοί σταθμοί, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠμεΑ, ξενώνες αστέγων, κοινωνικά παντοπωλεία και ιατρεία, Κέντρα Πρόληψης, Ωδεία, Γυμναστήρια κτλ.

Υπηρεσίες που ανακουφίζουν τις πιο ευαίσθητες και ευάλωτες στις συνέπειες της κρίσης κοινωνικές ομάδες πολιτών.

Υπηρεσίες οι οποίες σε διαφορετική περίπτωση θα είναι απρόσιτες και που το ίδιο το Κράτος αδυνατεί να διασφαλίσει.

Είναι λυπηρό να διαπιστώνουμε ότι συντελείται μονομερής και «άνωθεν» κατάργηση θέσεων εργασίας. Η  μονομερής και «άνωθεν» διαγραφή ολόκληρων δημοτικών φορέων υπονομεύει και ακυρώνει το ρόλο της Τ.Α., τη γυρίζει πίσω και την περιορίζει στην έκδοση πιστοποιητικών.

Διαπιστώνουμε για ακόμα μια φορά ότι επιχειρείται καταστρατήγηση θεμελιωδών νομικών αρχών και επιταγών του Συντάγματος.

Πρέπει να διαφυλάξουμε τη συνταγματικά κατοχυρωμένη υπόσταση της Αυτοδιοίκησης και τον κοινωνικό της ρόλο.

 

                                          (κοινωνικά θέματα)

 

 

Σήμερα όλοι κατανοούν στη χώρα, ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση σηκώνει μεγάλο βάρος της κοινωνικής πολιτικής της συντεταγμένης πολιτείας με εκτεταμένο δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών που απευθύνεται στο σύνολο των πολιτών και ιδιαίτερα των πλέον ευάλωτων και ευπαθών κοινωνικών ομάδων, οι οποίες πλήττονται από τη φτώχεια και την ανεργία, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην κοινωνική συνοχή και  αλληλεγγύη της κοινωνίας. Οι Δήμοι με πάρα πολλές θυσίες κρατάνε όρθιο ό,τι έχει απομείνει από το κοινωνικό κράτος. Για να είμαστε ειλικρινείς, σηκώνουμε το φορτίο της αποτυχίας και αναποτελεσματικότητας των δομών του Κεντρικού Κράτους.

           

            Με επιμονή και τεκμηριωμένες αποφάσεις, πετύχαμε:

  • Την παράταση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» μέχρι 30-9-2013.
  • Την παράταση του προγράμματος των ΚΗΦΗ μέχρι 31-7-2013 με πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ διεκδικούμε τη συνέχιση του προγράμματος με χρηματοδότηση από το Υπουργείο.
  • Τη χρηματοδότηση των Παιδικών – Βρεφονηπιακών Σταθμών, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ από το ΕΣΠΑ με 150 εκατ. € περίπου για την περίοδο 2012-2013.
  • Είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή του προγράμματος «ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ», οι ρυθμίσεις του οποίου αποκλείουν το ενενήντα τοις εκατό των ωφελουμένων του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» .

Όμως, η συνέχιση των προγραμμάτων αυτών για την περίοδο 2013-2014 είναι μετέωρη, αφού δεν είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους. Έχει τεθεί από τα θεσμικά όργανα μας,  το θέμα στο Υπουργείο Εργασίας, και ζητούμε επίσπευση των διαδικασιών και την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ με μεταφορά αναπορρόφητων κονδυλίων του ΕΤΠΑ στο ΕΚΤ, αλλά και αναπορρόφητων κονδυλίων παρελθόντων ετών, κάνοντας ακόμη χρήση και της «ρήτρας ευελιξίας».

Για την Αυτοδιοίκηση τα προγράμματα της Κοινωφελούς Εργασίας και της Αυτεπιστασίας μπορούν, έστω και προσωρινά, να καταπολεμήσουν τη μάστιγα της ανεργίας.

Ζητάμε τη χρηματοδότηση του προγράμματος ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑΣ για έργα στους Δήμους με χρηματοδότηση από τον ΟΑΕΔ και το ΠΔΕ, ώστε να καλύψουμε ανέργους, οι οποίοι κυρίως απασχολούνταν στην οικοδομή και στον κατασκευαστικό τομέα.

Η ανεργία είναι και παραμένει το μεγάλο πρόβλημα για την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, απειλεί την κοινωνική συνοχή και πρέπει να καταβληθούν συντονισμένες προσπάθειες για την αντιμετώπισή της.

Επίσης, στην προσπάθεια που η χώρα καταβάλλει για την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής έχει προχωρήσει σε μία σειρά προκηρύξεων για δράσεις, όπου Δήμοι έχουν ενταχθεί στα παρακάτω προγράμματα:

  • Πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ Ι & ΙΙ».
  • Πρόγραμμα «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΧΩΡΩΝ».
  • Πρόγραμμα «ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ – ΝΕΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ».
  • Πρόγραμμα «ΠΡΑΣΙΝΑ ΔΩΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΙΡΙΑ».
  • Πρόγραμμα «ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΕ & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ».

Πρέπει να επιταχυνθούν το δυνατόν, οι διαδικασίες για την υλοποίηση όλων αυτών των προγραμμάτων..

 

 

                              (νησιωτικότητα)

 

 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον που ζούμε στην χώρα, επιπλέον δυσκολίες αντιμετωπίζουμε εδώ στο Νότιο Αιγαίο. Δυστυχώς οι περικοπές πόρων αλλά και οι θεσμικές δυσκολίες της Τ.Α. δυσχεραίνουν τη δουλειά και τη προσπάθεια μας. Γι αυτό από την αρχή,  προσπαθούμε εναγωνίως να πείσουμε και να πιέσουμε για τα αυτονόητα, να αναδείξουμε τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες του νησιωτικού και παραμεθόριου μας χώρου. Δυστυχώς αντί να διεκδικούμε περισσότερα πράγματα για τα νησιά μας, αγωνιζόμαστε για να περισώσουμε τις προηγούμενες κατακτήσεις μας.

Στο πλαίσιο αυτό, με συνεχείς παρεμβάσεις μας στη Πολιτεία και στα αρμόδια Υπουργεία και φορείς, προσπάθησαμε και έχουμε πετύχει:

●  Να διατηρηθούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά μας, παρά τις συνεχείς προσπάθειες κάποιων γραφειοκρατών της Αθήνας, που κάθε λίγο και λιγάκι φέρνουν θέμα κατάργησης τους.

Να διατηρηθούν για τα νησιά της Δωδεκανήσου, τόσο ο Φόρος Εισοδήματος (επιστροφή στους ΟΤΑ Δωδεκανήσου, του 20% του Φόρου Φυσικών και Νομικών Προσώπων, που εισπράττεται στα Δωδεκάνησα), όσο και ο Δημοτικός Φόρος (ΔΗΦΟΔΩ), για τον οποίο έχουμε ανοίξει ένα εποικοδομητικό διάλογο με τους τοπικούς φορείς για την αναμόρφωση του και ζητάμε από τη Πολιτεία να θεσμοθετήσει τις όποιες βελτιώσεις του.

Να εξαιρεθούν από την απαγόρευση προσλήψεων,  τα νησιά, αν και πρέπει αυτή η εξαίρεση να επεκταθεί και στα Νομικά Πρόσωπα τους.

 

         Συμμετέχουμε ενεργά και δυναμικά στη διαβούλευση για το σχεδιασμό αλλά και την προετοιμασία των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020, η προετοιμασία του οποίου βρίσκεται σε προχωρημένο επίπεδο και αυτές τις μέρες, περιμένουμε από τη Κυβέρνηση τις τελικές προτάσεις για την αρχιτεκτονική δομή των προγραμμάτων και τους πόρους ανά πρόγραμμα. Για τα επόμενα βήματα του νέου ΕΣΠΑ, δηλ. το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης "2020", θα ακολουθήσει ειδική εισήγηση από την Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

 

        Παράλληλα, με συνεχείς αποφάσεις του ΔΣ. της ΠΕΔ, παραστάσεις στα αρμόδια Όργανα της Πολιτείας, επιστολές και πιέσεις ζητάμε:

►  Την διατήρηση των αποκεντρωμένων Υπηρεσιών του κεντρικού κράτους, όπως είναι σήμερα τουλάχιστον, στα νησιά.(ΔΟΥ, Τελωνεία, Γραφεία ΕΟΤ, κτλ). πχ η κατάργηση του Στρατολογικού Γραφείου στη Ρόδο, έχει ήδη δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους στρατευόμενους στα Δωδεκάνησα.

► Την άμεση κατοχύρωση νομοθετικά του ελάχιστου λειτουργικού κόστους για τους νησιωτικούς Δήμους, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη της ΕΕΤΑΑ, που προσδιορίζει το μίνιμουμ παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και προσωπικού στους νησιώτικους Δήμους, ώστε οι νησιώτες να απολαμβάνουν τα ελάχιστα της συνταγματικής πρόβλεψης για ισοτιμία και ίση πρόσβαση όλων των πολιτών στα δημόσια αγαθά.

Την κατ΄ εξαίρεση παροχή Υπηρεσιών εμπορικού χαρακτήρα, από τις Κοινωφελείς Επιχειρήσεις των Μικρών Νησιωτικών Δήμων, εφ όσον αυτές οι υπηρεσίες εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τις ανάγκες του νησιού και δεν παρέχονται από άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο στα όρια του νησιού.

► Την, με νομοθετική ρύθμιση, καθιέρωση της δυνατότητας συνεδριάσεων των ΠΕΔ νησιωτικών Δήμων με τηλεδιάσκεψη, για εξοικονόμηση πόρων αλλά και αντιμετώπιση καιρικών ή συγκοινωνιακών δυσκολιών, μου μας αναγκάζουν να αναβάλλουμε προγραμματισμένες συνεδριάσεις, ή να καθυστερούμε να λαμβάνουμε πιεστικές χρονικά αποφάσεις.

► Την επέκταση της εξαίρεσης από το καθεστώς της διαθεσιμότητας των υπαλλήλων των Δήμων, όπως έγινε και για τους υπαλλήλους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου και του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για τους ίδιους λόγους, δηλαδή τις ιδιαιτερότητες της "νησιωτικότητας".

► Την έγκαιρη και κατά προτεραιότητα, έγκριση από τα συναρμόδια Υπουργεία και το ΑΣΕΠ, των προσλήψεων εποχικής απασχόλησης και ανταποδοτικού χαρακτήρα, για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερα αυξημένων εποχικών αναγκών σε θέματα καθημερινότητας, και άλλων τουριστικών αναγκών. Δεν μπορεί να επιδιώκουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στα νησιά μας, και να μην μπορούμε να προσλάβουμε ναυαγοσώστες, προσωπικό παραλιών ή καθαριότητας πριν τον Ιούνιο κάθε έτους.

►  Την υλοποίηση επιτέλους της αρχής του "μεταφορικού ισοδύναμου" , δηλ. την εναρμόνιση της τιμολογιακής επιβάρυνσης του χρήστη θαλασσίων μεταφορών με αυτή του χρήστη χερσαίων μεταφορών και την απολαβή ανάλογης ποιοτικά υπηρεσίας, στο πλαίσιο της υποχρέωσης της πολιτείας να λαμβάνει ειδικά μέτρα για τις νησιώτικες περιοχές, σύμφωνα με το άρθ. 101 παρ. 4 του Συντάγματος.

► Την διατήρηση του καθεστώτος των άγονων γραμμών ιδίως για τα  μικρότερα νησιά, που λόγω της χαμηλής επιβατικής κίνησης, δεν είναι επικερδή για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

► Την διατήρηση του επιδόματος παραμεθορίων περιοχών για τους δημοσίους υπαλλήλους, που αποτελεί ισχυρό κίνητρο για την προτίμηση τους στις υποστελεχωμένες υπηρεσίες των νησιών μας, αλλά και κίνητρο για την παραμονή κατοίκων σ΄αυτά.

►  Την διατήρηση των φοροαπαλλαγών στα νησιά μέχρι 3.100 κατοίκους, που αποτελεί αντιστάθμισμα για την μη περαιτέρω ερήμωση τους.

► Τέλος, ζητάμε από τη Πολιτεία τη νομοθετική ρύθμιση για την λειτουργία της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ, μιας δομής που έχει προσφέρει τα μέγιστα στη προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στα Δωδεκάνησα (πρόληψη και κατάσβεση πυρκαγιών, προστασία από θαλάσσια ρύπανση, καθαρισμούς κτλ), που το κόστος λειτουργίας της καλύπτεται από ίδιους πόρους των Δήμων και είναι απειροελάχιστο μπροστά στο ενδεχόμενο κόστος μιας φυσικής καταστροφής. Η ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ, που αποτελεί καινοτόμα δράση της Αυτοδιοίκησης της Δωδεκανήσου και που αυτό αναγνωρίστηκε και στο Συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στη Κυλλήνη, με κόπους και θυσίες λειτούργησε μέχρι και τη περσινή χρονιά. Δυστυχώς, για αν εξακολουθήσει αυτό να γίνεται και τα επόμενα χρόνια, απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, την οποίαν ζητάμε από τη Πολιτεία.

    Όλα τα παραπάνω αιτήματα μας, μαζί με τις αναγκαίες ρυθμίσεις και βελτιώσεις που αφορούν τη πρόβλεψη για επαρκή παροχή υγείας στα νησιά μας, για τη διατήρηση και ενίσχυση των δομών παιδείας και του κοινωνικού κράτους για τους Έλληνες νησιώτες, αποτελούν το ελάχιστο της έννοιας της νησιωτικότητας στη χώρα μας, που εκτός από συνταγματική επιταγή είναι και αναγκαιότητα, εθνική, οικονομική, αναπτυξιακή και κοινωνική. Γιατί εμείς πιστεύουμε ότι από την νησιωτική Ελλάδα, από την προσπάθεια να μεταβληθούν οι μειονεξίες και οι αδυναμίες της σε συγκριτικά πλεονεκτήματα, μπορεί να αλλάξει η μοίρα της χώρας μας. "Η ενίσχυση της Νησιωτικότητας, είναι το κλειδί για την Ανάπτυξη της  χώρας".  Ο τουρισμός, η ναυτιλία, οι μεταφορές, η ποιότητα και ο πολιτισμός, αποτελούν την ελπίδα και την προοπτική για την αναστροφή της σημερινής δύσκολης κατάστασης, που βιώνουν οι Έλληνες, και όλα τα παραπάνω έχουν σημείο και αναφορά την νησιωτική Ελλάδα.

 

 

Κυρίες και κύριοι,

Έχουμε πλήρη συνείδηση ότι η γενικευμένη κρίση εμπιστοσύνης των πολιτών προς τους θεσμούς και τον πολιτικό κόσμο της χώρας δεν πρέπει να αφήνει κανέναν αδιάφορο. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δράσεις για την αναβάθμιση του θεσμού που εκπροσωπούμε, για την προστασία της δημοκρατίας.

Η απάντησή μας είναι συλλογική και στηρίζεται σε ένα κοινό πλαίσιο αξιών και αρχών που κατακτήσαμε μέσα από μία μακρά συμπόρευση και δημιουργική αντιπαράθεση θέσεων και απόψεων.

Για τους λόγους αυτούς αγωνιζόμαστε για:

  • Ουσιαστική αποκέντρωση με μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων προς την Αυτοδιοίκηση.
  • Διαφάνεια στη διαχείριση των πόρων και αυστηρός οικονομικός ορθολογισμός.
  • Αποκατάσταση εμπιστοσύνης μεταξύ Κυβέρνησης και Αυτοδιοίκησης.
  • Αποκατάσταση εμπιστοσύνης με τους πολίτες και την κοινωνία των πολιτών.
  • Προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών στους πολίτες μας.
  • Ενίσχυση των κοινωνικών δομών και υπηρεσιών προς τους σκληρά δοκιμαζόμενους συμπολίτες μας.
  • Ανάληψη πρωτοβουλιών για την καταπολέμηση της ανεργίας.
  • Προστασία του δημοσίου χώρου και των κοινωνικών αγαθών.
  • Προστασία του περιβάλλοντος και βελτίωση της ποιότητας ζωής.
  • Δράσεις και πρωτοβουλίες για την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών και την καταπολέμηση του ρατσισμού.
  • Διαφάνεια, αξιοκρατία, δημόσια λογοδοσία στην άσκηση της Διοίκησης.
  • Ενίσχυση της Νησιωτικότητας, αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της πολυνησιακής Ελλάδας

 

 

 

Σας ευχαριστώ

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Γνωρίζουμε τι έγινε στις δημοτικές εκλογές στο δήμο Ρόδου και πως βγήκε το αποτέλεσμα αλλά τώρα στο...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...