4o Μαθητικό Φεστιβάλ «Καζούλλειο Λύκειο 2015: «Για ένα σχολείο με όλα τα στοιχεία του λειτουργικά και ισορροπημένα»

ΔΕΛΤΙΟΤΥΠΟΥ-«Την άνοιξη αν δεν την βρεις, την φτιάχνεις» είχε γράψει ο Ελύτης, ιδέα την οποία υιοθετήσαμε στο 2ο ΓΕΛ Ρόδου «Καζούλλειο», από το πρώτο μας Φεστιβάλ, πριν από τέσσερα χρόνια. Κλείνοντας, λοιπόν, τις δράσεις του 4ου Μαθητικού Φεστιβάλ «Καζούλλειο Λύκειο 2015: «Σχολείο και φόβος δεν έχουν… χημεία»! «Για ένα σχολείο με όλα τα στοιχεία του λειτουργικά και ισορροπημένα», στην καρδιά της άνοιξης, η οποία, άλλωστε, ετυμολογείται από το αρχ. ρήμα ἀνοίγω, καλούμε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, την Πέμπτη 2 Απριλίου, στο «Ανοιχτό παράθυρο στη γνώση και στον αθλητισμό», με… θέα διαθεματικά σενάρια διδασκαλίας καθώς και αθλητικά δρώμενα.  
Σε αυτό το πλαίσιο, με ιδιαίτερη χαρά θα παρουσιάσουμε ένα βίντεο με συμμετοχή από το 2ο ΓΕΛ Κω «Οδυσσέας Ελύτης», το οποίο μας απέστειλε τον ακόλουθο χαιρετισμό:
Αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητοί μαθητές,
Χαιρετίζουμε την προσπάθειά σας για την αναγωγή της εκπαίδευσης της χώρας μας σε Παιδεία. Τέτοιες προσπάθειες καθιστούν το Σχολείο κέντρο πολιτισμού, χώρο δημιουργικής έκφρασης και διαμόρφωσης ελεύθερων και υπεύθυνων ανθρώπων. Εμείς, οι δάσκαλοι, γνωρίζουμε περισσότερο από τον καθένα τη δίψα των παιδιών για έκφραση και αυτενέργεια. Γνωρίζουμε πως δεν αρκεί μόνο το τι θα διδάξουμε, αλλά και πώς θα το διδάξουμε! Η προφανής καθημερινή σας προσπάθεια, η οποία κορυφώνεται με τη διοργάνωση του Μαθητικού Φεστιβάλ, αποδεικνύει πως ο συγκερασμός της θεωρητικής γνώσης και της διδακτικής πράξης, της φαντασίας και του λόγου, μετατρέπει το γνωστικό αντικείμενο σε μορφωτικό αγαθό. Η μόρφωση «κατασκευάζεται» μέσα από μία συλλογική προσπάθεια μαθητών και καθηγητών μακριά από αυθεντιοκεντρικές θεωρίες. Οι μαθητές ενθαρρύνονται, αυτενεργούν συνθέτοντας τον φυσικό και κοινωνικό τους κόσμο όχι μόνο με το πνεύμα, αλλά και με το σώμα και με την ψυχή.
Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς για την άμεση και εγκάρδια ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας για συνεργασία. Τέτοιες πρωτοβουλίες σαν τη δική σας ενισχύουν την πεποίθησή μας πως δάσκαλοι και μαθητές με μεράκι, όραμα, φαντασία και ‘’κέφι’’  για δουλειά, θεμελιώνουν το Ανοιχτό Σχολείο στην κοινωνία, το Δημιουργικό Σχολείο που αποτελεί το έρεισμα μιας νέας γενιάς με  ανοιχτούς πνευματικούς ορίζοντες. Σας συγχαίρουμε και σας ευχαριστούμε εκ βάθους ψυχής προσβλέποντας σε συνέχεια της συνεργασίας μας.
 Με εκτίμηση
Γεώργιος Ερρίκος Χλαπάνης, Διευθυντής του 2ο ΓΕΛ ΚΩ
Μαρία Λουμάνη, Φιλόλογος
Μαρία Νάνου, Φιλόλογος

•    «Ανοιχτή τάξη-ανοιχτά μυαλά»:Διαθεματικά σενάρια διδασκαλίας.
Διάρκεια 09:00-11:00
    «Γιατί ο Ποπάυ έτρωγε σπανάκι, μέρος δεύτερο»
    Μέσα από την καινοτομία «Ανοιχτή τάξη», σχεδιάσαμε ένα  διαθεματικό σενάριο, με σκοπό οι μαθητές να αποκτήσουν εμπειρίες, ώστε να καταστούν στο μέλλον ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες. Στόχος είναι η πραγματοποίηση προσομοίωσης μιας συνεδρίασης δημοτικού συμβουλίου, της οποίας το θέμα είναι η χορήγηση άδειας λειτουργίας επιχείρησης παραγωγής γενετικά τροποποιημένων τροφίμων. Θα συμμετέχουν επιστήμονες, επιχειρηματίες, τοπικοί φορείς και πολίτες της περιοχής. Μέσα από τη διαδικασία της επιστημονικά τεκμηριωμένης έρευνας, της επιχειρηματολογίας και της διατύπωσης απόψεων επιδιώκεται να αναπτύξουν οι μαθητές κριτική σκέψη, να ασκηθούν στον αγώνα λόγου, να στήσουν εικονική επιχείρηση,να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα υγιεινής διατροφής, να καταθέσουν ερευνητική πρόταση αξιοποιώντας τα πορίσματα της Γενετικής Μηχανικής.Γνωστικά αντικείμενα: Βιολογία Β’ Λυκείου, Πολιτική Παιδεία Α’ και Β’ Λυκείου, Νεοελληνική Γλώσσα Β’ Λυκείου, project«Νόστιμο και υγιεινό» και «Εικονική επιχείρηση».
Υπεύθυνοι καθηγητές: Βογιατζή Μαριέττα, Κοτρέτσου Σταματία, Νικολαϊδου Καλλιρόη, Οικονόμου Ευαγγελία.


    «DecodingAntigone»
Διαθεματική συνθετική εργασία στα μαθήματα της Αντιγόνης-Αρχαία ελληνικά Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου με την χρήση νέων τεχνολογιών – Πληροφορική, της Αγγλικής  και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας Β΄Λυκείου (ενότητα της Περίληψης). Η διδακτική αυτή προσέγγιση προσφέρει στους μαθητές την δυνατότητα να ταξιδέψουν στον κόσμο της μετάφρασης, να πειραματιστούν στον πολυτροπικό χαρακτήρα της νέας επικοινωνιακής πραγματικότητας και τέλος να αντιληφθούν την καθολική και διαχρονική διάσταση του έργου συσχετίζοντας το με σύγχρονα δεδομένα  της ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Αναστασιάδου Τατιανή, Σέντης Πέτρος, Αλεξίου Αλίκη, με την συνεργασία της Μπινίκου Ελευθερίας από το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου.

    «Xαρτογραφώντας τις Θετικές Επιστήμες»
Ένα διαθεματικό σενάριο διδασκαλίας, που απευθύνεται στους μαθητές της Α΄τάξης του Λυκείου και εμπλέκει τις γνωστικές περιοχές της Ιστορίας, της Γεωμετρίας και της Φυσικής, σ΄ ένα ταξίδι που ξεκινά από την αρχαία Ελλάδα, του Ίωνες φιλοσόφους και τις γεωμετρικές εφαρμογές του Ερατοσθένη, περνά μέσα από τις τολμηρές ιστορικές σκέψεις του IsaacNewton και καταλήγει στον υπολογισμό της πυκνότητας της Γης από τον Άγγλο HenryCavendish.
Διδακτικός στόχος: Να εκτιμήσουν οι μαθητές τη διεπιστημονική προσέγγιση των παραπάνω γνωστικών αντικειμένων και να κατανοήσουν την αξία της γνώσης της ιστορικής εξέλιξης των εννοιών των Θετικών Επιστημών, σε συνδυασμό με τα πειράματα και στοιχειώδεις γνώσεις Γεωμετρίας και Φυσικής.
Υπεύθυνοι καθηγητές:Κλαδίτης Γιώργος, Ριζούλης Λευτέρης, Συτζιούκη Στέλλα.


    «Τη γλώσσα μού την έδωσαν ellhnikh»

Ένα διαθεματικό ταξίδι επικοινωνίας στη γλώσσα των νέων, με χάρτη τη «Νεοελληνική Γλώσσα», πυξίδα την «Πολιτική Παιδεία» και αστρολάβο την «Πληροφορική» και ναυτιλλόμενους τους μαθητές της Α΄ Λυκείου του σχολείου μας. Στόχος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές τη δυναμική σχέση της γλώσσας με την κοινωνική και τεχνολογική εξέλιξη και το ιδιαίτερο αξιακό βάρος της. Μέσα από την ομαδοσυνεργατική και διαθεματική προσέγγιση, επιδιώκεται οι μαθητές να είναι σε θέση να αντιληφθούν την επίδραση του περιβάλλοντος, των κοινωνικών δεδομένων και επιρροών, στη διαμόρφωση κάθε έκφρασης, άρα και της γλώσσας. Επίσης, να αντιληφθούν τη γλώσσα ως ένα εργαλείο κουλτούρας και προσαρμογής σε μια ομάδα, αλλά και το ρόλο της παρέας και των συνομηλίκων ως φορέων κοινωνικοποίησης.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Κουντούρης Τάσος, Μπάκα Μαρία, Σέντης Πέτρος.

    «Από τον Δεσμώτη του Πλάτωνα στον … ‘’δεσμοποιημένο’’Ανθρωπάκο του σήμερα». 2ο ΓΕΛ Κω «Οδυσσέας Ελύτης»
Πρόκειται για μια διαδραστική προσέγγιση μέσα από τη σύμπραξη οπτικού υλικού και ζωντανής χορογραφίας (μοντέρνου και σύγχρονου χορού). Οι μαθητές επιχειρούν να ταξιδέψουν στον χρόνο από την εποχή του Πλάτωνα μέχρι σήμερα με σημείο αναφοράς την ανθρώπινη φύση ως προς την ηθική, την ελεύθερη βούληση και την παιδεία. Με αφετηρία την «αλληγορία του σπηλαίου» από το 7ο βιβλίο της Πολιτείας του Πλάτωνα, επιδιώκουν να αναδείξουν την αέναη ματαιοδοξία του ανθρώπου. Του ανθρώπου που είναι δέσμιος των παθών, των ηδονών και των υλικών απολαύσεων, που ακολουθεί το εύκολο μονοπάτι της άγνοιας θεωρώντας αυτήν ως ευτυχία, που αντιστέκεται στην αγωνιώδη προσπάθεια της ψυχής να ανακαλύψει την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης,η οποία δεν είναι άλλη από την αυτογνωσία και την ελευθερία της προσωπικής επιλογής. Έτσι, στο πέρασμα των αιώνων οι «δεσμώτες» ισχυροποιούμε τις αλυσίδες μας αρνούμενοι να απαλλαγούμε από αυτές. Μαζοποιούμαστε και χειραγωγούμαστε λόγω απαιδευσίας. Ζώντας στην πλάνη μας, από άνθρωποι γίναμε υπεράνθρωποι και τελικά απάνθρωποι. Χτίζοντας γύρω μας οι ίδιοι της μοναξιάς μας  τη χρυσή φυλακή και της ψυχής μας το δεσμωτήριο, θάψαμε σ’ αυτά τη μοναδική ελπίδα της απελευθέρωσης: την Παιδεία και την Ηθική.
Συμμετέχοντες μαθητές:
Ομάδα Χορού: 1) ΚΟΚΚΩΝΑ ΦΙΛΙΠΠΑ (Α2, ) 2) ΠΙΣΣΑΡΗ ΙΩΑΝΝΑ (Α3), 3)ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ(Α4), 4)ΚΟΥΡΟΥΝΗ ΜΑΡΙΑ ΡΟΖΑ (Β2),  5)ΜΗΤΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (Β2), 6)ΓΙΑΟΥΡΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ (Γ1), 7)ΣΤΡΟΥΜΠΗ-ΚΡΑΓΚ ΔΗΜΗΤΡΑ (Γ3), 8)ΣΟΥΣΑΜΙ ΑΖΙΖΕ (Γ3), 9)ΦΑΟΥΣΤ-ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ (Γ4).
Ονομασία ομάδας:«Δεσμώτες»
Μουσική: 1)ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ (Γ2), 2) ΣΚΑΛΛΕΡΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ (Γ3), 3)ΣΑΡΑΓΙΑΣ  ΝΙΚΟΣ (Γ3).
Τραγούδι: ΧΑΤΖΗΑΜΑΛΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (Β4)
Στίχοι:ΝΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΠΕ02
Παιδαγωγική ευθύνη – υπεύθυνες  προγράμματος: ΛΟΥΜΑΝΗ ΜΑΙΡΗ (ΠΕ02), ΝΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ (ΠΕΟ2)

•    Αθλητικές δραστηριότητες – Τελικοί αγώνες ενδοσχολικών τουρνουά:
Διάρκεια 11:00-13:30
Διεξαγωγή της τελικής φάσης των ενδοσχολικών πρωταθλημάτων σε μπάσκετ, βόλεϊ, ποδοβόλεϊ, πινγκ πονγκ και αθλητικών αγώνων επιδεξιότητας. Μετά από πολλούς συναρπαστικούς αγώνες μεταξύ των μαθητικών ομάδων, έφθασε η στιγμή της τελικής αναμέτρησης για την ανάδειξη των πρωταθλητών. Σε αυτό το αθλητικό γεγονός δε θα μπορούσε να απουσιάζει η ομάδα του ΕΕΕΕΚ Ρόδου, με το οποίο έχουμε εδραιώσει μια σταθερή και πολύτιμη σχέση συνεργασίας.
   Στο 2ο ΓΕΛ Ρόδου, βέβαια, υποδεχθήκαμε την άνοιξη ήδη από τη Δευτέρα 29 Μαρτίου, με την υιοθεσία του Πάρκου Τοπτσούμπαση, το οποίο βρίσκεται απέναντι από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου. Στο «Καζούλλειο Λύκειο» η εμπέδωση της περιβαλλοντικής ευαισθησίας και της οικολογικής συνείδησης στους μαθητές μας αποτελεί πρωταρχικής σημασίας επιδίωξη για τη διαμόρφωση των μελλοντικών ενεργών πολιτών. Άλλωστε, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και, πρωτίστως, η περιβαλλοντική μας ομάδα «Ατίθασα Πινέλα», έχουν να επιδείξουν πλήθος οικολογικών δράσεων τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου. Η υιοθέτηση του πάρκου και η υπογραφή σχετικού συμφωνητικού με το Δήμαρχο Ρόδου, κ. Φώτη Χατζηδιάκο, εκ μέρους του Δήμου, τον οποίο και θα θέλαμε, για άλλη μια φορά, να ευχαριστήσουμε, αποτελεί έμπρακτη εκδήλωση της σταθερής βούλησής μας για ένα σχολείο οικοευαίσθητο.




4Ο Μαθητικό Φεστιβάλ «Καζούλλειο Λύκειο 2015:
«Για ένα σχολείο με όλα τα στοιχεία του λειτουργικά και ισορροπημένα»


Η Διευθύντρια,
Δρ. Κοτρέτσου Σταματία
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
•    Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
•    Δήμος Ρόδου, ΔΟΠΑΡ, Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου
•    Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου (Δ.Κ.Σ.Μ.Ρ)
•    Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου «Εμμανουήλ και Μαρίας Σταματίου»
•    Κέντρο Πρόληψης κατά των εξαρτήσεων και της Προαγωγής Υγείας «Δίοδος»
•    Πανεπιστήμιο Αιγαίου
•    Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
•    Καραγιάννη Χρύσα, διαιτολόγος-διατροφολόγος Λουτσιού Ήρα, ψυχολόγος, Μπακαρή Μαρία, ψυχολόγος/ραδιοφωνικός παραγωγός, Πουλλή Σταματία, διαιτολόγος-διατροφολόγος,  Σχολή Χορού Σοφίας Μελισσουργού, Χατζημανώλη Φλώρα, ψυχολόγος.
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
•    ΕΕΕΕΚ Ρόδου
•    Γυμνάσιο Κρεμαστής
•    2ο ΓΕΛ Κω
•    8ο Γυμνάσιο Περιστερίου
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
•    Ραδιόφωνο «Λυχνάρι»
•    Τηλεοπτικός Σταθμός ΙΡΙΔΑ TV
2ο  ΓΕΛ ΡΟΔΟΥ- ΚΑΖΟΥΛΛΕΙΟ, ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΩΝ 51, ΡΟΔΟΣ Τ.Κ 85100,
ΤΗΛ.: 22410 27702,ΦΑΞ: 22410 77626, mail:  mail@2lyk-rodou.dod.sch.gr

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...