Το ακτοπλοϊκό της Καρπάθου στο μικροσκόπιο του Νικόλαου Κανάκη, Υποναυάρχου ΛΣ (εα)

Το ακτοπλοϊκό της Καρπάθου στο μικροσκόπιο του Νικόλαου Κανάκη, Υποναυάρχου ΛΣ (εα) -Ικανοποιήθηκαν τα «αιτήματα»από το Υπουργείο χωρίς θετικό αποτέλεσμα για τα νησιά μας. Την περασμένη άνοιξη σχολιάζοντας στην «ΚΑΡΠΑΘΙΑΚΗ» τα αιτήματα που υποβλήθηκαν στο Υπουργό Ναυτιλίας κατά την επίσκεψή του στην Κάρπαθο σημειώναμε: «Η επίσκεψη του Υπουργού… ήταν μια ευκαιρία να προταθούν λύσεις σε προβλήματα των νησιών μας αρμοδιότητας του Υπουργού όπως είναι τα δρομολόγια των πλοίων ….Καλό θα ήταν να υπήρχε ένας στοιχειώδης συντονισμός των αρχών και τεκμηρίωση των αιτημάτων. ….ήταν λάθος οι μεν να ζητούν διατήρηση των πέντε τοπικών δρομολογίων της Κάσου ή περισσότερα δρομολόγια προς Κρήτη, οι δε να δηλώνουν ότι είναι ευχαριστημένοι με το δρομολόγιο του BLUESTAR, όταν και αυτό χρειάζεται19-20 ώρες για να φτάσει στη Κάρπαθο μέσω Σάμου ή ….να ζητούνκαθιέρωση νέων τοπικών δρομολογίων, δίνοντας την εντύπωση ότι είμαστε ικανοποιημένοι με τα κύρια δρομολόγια. .. είναι ανάγκη …. να απαιτήσουμε την προκήρυξη της γραμμής για 12 χρόνια με τρία δρομολόγια από Πειραιά και ένα θερινό τοπικό δρομολόγιο από Ηράκλειο με πλοίο ταχύτητας τουλάχιστο 23 κόμβων. …. έτσι ο χρόνος του ταξιδιούΠειραιάς-Κάρπαθος να μειωθεί σε15,13 και 11 ώρες αντίστοιχα , με ευεργετικά αποτελέσματα για τα νησιά μας». Δυστυχώς οιτοπικοί μας άρχοντες αγνόησαν την πρόταση και έτσι παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο, ικανοποίησε τα αιτήματά τους δεν θα δούμε ουσιαστική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των νησιών μας. Όπως μας δήλωσε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Νεκτάριος Σαντορινιός παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες που διανύει η χώρα έγινε προσπάθεια να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των τοπικών αρχώναυξάνοντας τις διατιθέμενες πιστώσεις για την εξυπηρέτηση των νησιών μας κατά 35 % περίπου . Πράγματι σύμφωνα με την προκήρυξη των δρομολογίων του 2018 το Υπουργείο διαθέτει:4.030.000 ευρώ για την επιδότηση του δρομολογίου Σητεία-Κάσος- Κάρπαθος –Χαλκή –Ρόδος (σε συνέχεια του δρομολογίουΠειραιά-Μήλος-Θήρα-Ηράκλειο), 4.225.000 για το Θήρα-Κάσος –Κάρπαθος –Χάλκη - Ρόδος, 988.000 για το Ρόδος –Κάρπαθος ή εναλλακτικά Θήρα-Κάρπαθος-Ρόδος με επιδότηση του τμήματοςΚάρπαθος Ρόδος , 1.040.000 για 13 δρομολόγια Ηράκλειο- Κάσος -Κάρπαθος Ρόδος, 78.000 για 13 δρομολόγια Κάσος- Σητεία , 544.000 για 259 δρομολόγια Κάσος-Πηγάδια, 509.600 για δυο νέα δρομολόγια την βδομάδα το καλοκαίρι από Ρόδο ή Λαρδο για Κάρπαθο Κάσο και 254.800 για ένα ακόμη Θερινό δρομολόγιο Ρόδο ή Λάρδο για Διαφάνι- Πηγάδια. Βέβαια ο διαγωνισμός για τα νέατοπικά δρομολόγια απέβει άκαρπος και έτσι και για την νεα περίοδος θα έχουμε τα ίδια δρομολόγια.. Σημειώνεται πως τo συνολικό κόστος για τα δρομολόγια που προκηρύχθηκανανέρχεται σε 11,67 εκατομμύρια, ποσό επαρκές για την ανάθεση της γραμμής σε ένα νεότευκτο πλοίο με τα χαρακτηριστικά του BLUESTARPATMOS ή του MYKONOS ταχύτητας 25 κόμβων, για την εκτέλεση τριών πλήρων δρομολογίων από Πειραιά και ενός τοπικού το καλοκαίρι από Ηράκλειο,όπως περιγράφονται παρακάτων με τα οποίακρίνεται ότι θα εξυπηρετούν πολύ καλύτερα τα νησιά μας: 1.Πειραιάς- Θήρα -Κάσος --Κάρπαθος - Ρόδος με επιδότηση του τμήματος Θήρα –Κάσος-Κάρπαθος Ρόδος. 2Πειραιάς-Θήρα - Σητεία - Κάσος - Κάρπαθος - Χάλκη - Ρόδο με επιδότησητου τμήματοςΚάσος-Κάρπαθος –Ρόδος . 3. Πειραιάς-Θήρα- Ηράκλειο –Σητεία- Κάσος-Κάρπαθος- Διαφάνι- Χάλκη -Ρόδοςμε επιδότηση τουτμήματοςΣητεία- Κάσος- Κάρπαθος - Ρόδος. 4.Κατά την θερινήπερίοδο 15/6- 15/9 ένα επιπλέον επιδοτούμενο δρομολόγιοΡόδος- Χάλκη --Διαφάνι-Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία - Ηράκλειο και επιστροφή.. Ηδιαφορά σε σχέση με τα ισχύοντα είναι ότι τα δρομολόγια καθορίζονται με αρχή τον Πειραιά και όχι σε συνέχεια άλλων δρομολογίων και η διάρκεια του ταξιδιού Πειραιά –Κάρπαθος περιορίζεται αντίστοιχα σε 11 , 13 και 15 ώρες . Με τον κατάλληλοδε προγραμματισμό των δρομολογίων το πλοίο θα μπορεί να αποπλέει από Πειραιά απογευματινές ώρες , να φθάνει στην Κάρπαθο στις έξι το πρωί της επομένης και στην Ρόδο στις 09.30 και να αποπλέει για την επιστροφή το απόγευμα της ίδιας μέρας. Έτσι θα δίνεται η δυνατότητα αυθημερόν μετάβασης και επιστροφής των κατοίκων των νησιών μας Καρπάθου στη Ρόδο. Ελπίζουμε οι τοπικοί θεσμικοί φορείς να συμφωνήσουν και να υποβάλουν άμεσα από κοινού , τώρα που σχεδιάζονται τα δρομολόγια του 2019, το αίτημα για προκήρυξη των παραπάνω δρομολογίων με πλοίο κατηγορίας 1,εκμεταλλευόμενοι και την συγκυρίανα έχουμε Υφυπουργό Ναυτιλίας Δωδεκανήσιο Βουλευτή , που γνωρίζει το πρόβλημα Υποναύαρχος Λ.Σ. (εα) Ν. Κανάκης

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Αγαπητοί φίλοι, Ο κ. Χατζημάρκος με την παρακάτω επονομασθείσα «διακήρυξη» του μας προκαλεί...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...