Μιχάλης Χριστοδούλου, πρόεδρος Δ.Λ.Τ.Ν.Δ: Στόχος μας τα καλύτερα λιμάνια

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, δημοτικός σύμβουλος της δημοτικής αρχής, Μιχάλης Χριστοδούλου, παραχωρεί σήμερα μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη στη Γνώμη και περιγράφει τον σχεδιασμό για τα λιμάνια της περιοχής ευθύνης του, τις παρεμβάσεις που προγραμματίζονται, για το «κυνήγι» της κρουαζιέρας,  αλλά και το σχέδιο για το θαλασσινό μέτωπο της Ρόδου.
Ο κ. Μιχάλης Χριστοδούλου μιλά για τα 25 λιμάνια που βρίσκονται στη δικαιοδοσία  του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ και χαρακτηρίζει την κατάσταση τους ικανοποιητική που χρήζει όμως βελτίωσης και εκσυγχρονισμού για να μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί με τα υπόλοιπα λιμάνια της Μεσογείου.
«Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε τις λιμενικές εγκαταστάσεις και να αναδείξουμε το παραλιακό μέτωπο. Θα συνεχίσουμε τον παραλιακό πεζόδρομο μέχρι την Ακαντιά, θα δημιουργήσουμε σύγχρονο λιμενίσκο για τον λιμενισμό των ημεροπλοίων, προχωράμε στην κατασκευή κτιρίου επιβατών στο λιμένα της Ακαντιάς και συντάσσουμε μελέτη για την περισυλλογή των ομβρίων. Θα αξιοποιήσουμε το Καρνάγιο, περιμένουμε η μαρίνα του Μανδρακίου να επιστρέψει και πάλι στο Λιμενικό Ταμείο για να παρέμβουμε ουσιαστικά, προχωράμε στην αναβάθμιση του λιμανιού της Κολώνας» σημειώνει ο κ. Χριστοδούλου και προσθέτει: « Κάνουμε παρεμβάσεις στο λιμανάκι των Φανών, της Λίνδου και σε όλα σχεδόν τα υπόλοιπα λιμάνια των νησιών της Ν.Δωδεκανήσου. Παράλληλα συντάσσεται μελέτη σε συνεργασία με το Υδροβιολογικό Κέντρο Ερευνών Ρόδου και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, για την αντιμετώπιση του φαινομένου ‘ Διάβρωσης Δυτικών Ακτών Ρόδου».
Ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ αναφέρεται στην κρουαζιέρα που έχει δεχτεί πλήγματα τα τελευταία χρόνια: «Η πτωτική τάση που παρουσιάζεται από το 2009 μέχρι και σήμερα οφείλεται στην γεωπολιτική θέση που βρίσκεται χωροταξικά το νησί μας και έχει σχέση με τις Διεθνείς πολιτικές εξελίξεις. Επιδιώκουμε στην καλύτερη δυνατή συνεργασία με όλους όσους δραστηριοποιούνται με τον θαλάσσιο τουρισμό, επιδιώκουμε να ανοίξουμε διάλογο και να έρθουμε σε επαφή με τους ιδιοκτήτες των κρουαζιερόπλοιων ουτως ώστε να αναζητηθούν οι λόγοι μείωσης δρομολογίων για την Ρόδο στα προγράμματα κρουαζιέρας. Δίνουμε το παρόν σε όλες τις εκθέσεις και ημερίδες που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό και είμαστε αποφασισμένοι σε συνεργασία με τον Δήμαρχο να αποτρέψουμε το υφιστάμενο αρνητικό κλίμα από το 2016 και μετά. Με την βελτίωση των υποδομών χερσαίων – Λιμενικών, την παροχή κινήτρων στις εταιρείες Κρουαζιέρας καθώς και με την συστηματική προβολή του νησιού μας μέσω του ΠΡΟΤΟΥΡ σε όλες τις Διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, στοχεύουμε να ξανακερδίσουμε το χαμένο έδαφος».
Για τα υδατοδρόμια σημειώνει ότι μπορούν να δημιουργήσουν μια νέα αναπτυξιακή προοπτική αλλά και άρση της απομόνωσης των μικρών νησιών του νομού μας.
Τι πόρους αλλά και προσωπικό διαθέτει το Δ.Λ.Τ.Ν.Δ; Μόλις 9.500.000 εκατομύρια ευρώ και 16 άτομα από 48 που προβλέπει ο οργανισμό λειτουργίας.
Ο κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία της δημοτικής αρχής: «Μέχρι πρόσφατα είχαμε την εκκρεμότητα με την ένσταση. Πιστεύω ότι   θα ανακτήσουμε σύντομα το χαμένο έδαφος».


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ  ΜΙΧΑΗΛ

1.    Πρόεδρος στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, ένα σημαντικό πόστο με πολλές ευθύνες αλλά και προκλήσεις…Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στον αντιδήμαρχο και τον πρόεδρο ενός τέτοιου φορέα;
 Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου που ο Δήμαρχος Φώτης Χατζηδιάκος με τίμησε και με εμπιστεύθηκε στην θέση του προέδρου, μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και που μέχρι σήμερα την θέση Προέδρου κατείχε ο εκάστοτε Δήμαρχος, από τότε που το Λιμενικό ταμείο έγινε Δημοτικό και περιήλθε στις αρμοδιότητες των Δήμων έχοντας σήμερα στην δικαιοδοσία του, τα νησιά της επαρχίας Ρόδου και της επαρχίας Καρπάθου.
Απ’αυτην την σημαντική θέση λοιπόν καλούμαι εγώ και οι συνεργάτες μου να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και τα προβλήματα που υπάρχουν, σε μία δύσκολη οικονομική περίοδο, αλλά και να χαράξουμε τους άξονες που θα αναβαθμίσουν και θα αναδείξουν προς το καλύτερο την εικόνα της πόλης μας αφού τα λιμάνια είναι μία από τις κύριες εισόδους (αν όχι η σημαντικότερη)  για τα νησιά μας.
Ως πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου σήμερα αλλά και ως Αντ/ρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Δ/νσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού στης προηγούμενη Δημοτική Αρχή, έχω να αντιμετωπίσω διαφορετικά αντικείμενα αλλά και τα δύο έχουν μία συνιστώσα, έχουν κοινό παρονομαστή. Την υλοποίηση των πολιτικών της και την δέσμευση προς τους πολίτες του νησιού μας από τον Δήμαρχο και την Δημοτική Αρχή για βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, ‘ένα καλύτερο περιβάλλον που για να πραγματοποιηθεί χρειαζόμαστε να σχεδιάσουμε , να οργανώσουμε τον χώρο ,να βελτιώσουμε και να εκσυγχρονίσουμε τις υποδομές μας είτε αυτές λέγονται δημοτικοί δρόμοι - πλατειές , σχολικά κτίρια, αθλητικές εγκαταστάσεις, δημοτικά πάρκα , λιμενικές και χερσαίες εγκαταστάσεις.



2.    Ποια είναι η κατάσταση των λιμένων ευθύνης σας;
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου έχει στην δικαιοδοσία του τα λιμάνια των επτά νησιών ( Ρόδου, Σύμης, Τήλου, Χάλκης, Μεγίστης, Καρπάθου, Κάσου) 25 στο σύνολο, αλλά και την ευθύνη της θαλάσσιας περιοχής όπου υπάρχει χάραξη της αιγιαλίτιδας ζώνης.
Η κατάσταση τους γενικά κρίνεται ικανοποιητική, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν χρίζουν βελτίωσης και εκσυγχρονισμού οι υποδομές αλλά και οι χερσαίες – λιμενικές εγκαταστάσεις τους , ούτως ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί με τα υπόλοιπα λιμάνια της  Μεσογείου.
3.    Τι έργα έχετε προγραμματίσει για την Ρόδο αλλά και για τα άλλα νησιά;
Τα έργα που έχουμε προγραμματίσει στο νησί της Ρόδου σε συνεργασία με τον δήμαρχο είναι προς την χάραξη μιας πολιτικής για την βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων Λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και την ανάδειξη του παραλιακού μετώπου, με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει σε σχέση με τις υπόλοιπες πόλεις και νησιά της Ελλάδας και ιδίως του παραλιακού μετώπου της Πόλης της Ρόδου, που είναι εφαπτόμενο με τα τείχη της Μεσαιωνικής Πόλης.
Είμαστε στο στάδιο εφαρμογής της μελέτης για την συνέχιση του παραλιακού πεζόδρομου από το τουριστικό λιμάνι εώς και το λιμάνι της Ακαντιάς και με την κατασκευή συγχρόνως Λιμενίσκου για τον λιμενισμό των ημερόπλοιων και την ανάδειξη της θαλασσινής  πύλης.
Είμαστε στο στάδιο κατασκευής του κτιρίου επιβατών στο λιμάνι Ακαντιάς και στην ασφαλτόστρωση για την δημιουργία θέσεων στάθμευσης. Συντάσσουμε την μελέτη στον συγκεκριμένο χώρο για την περισυλλογή των όμβριων υδάτων και την άμεση υλοποίησης της. Την αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης του σημερινού Καρνάγιου, την κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών εντός του συγκεκριμένου χώρου, την απομάκρυνση των παροπλισμένων και εγκαταλελειμμένων σκαφών αφού έχει γίνει η



καταγραφή τους και έχει συσταθεί η επιτροπή που προβλέπεται από τον Νόμο για τα οπλισμένα.
Μαρίνα Μανδρακίου : Επιδίωξη μας είναι να περιέλθει ξανά στην δικαιοδοσία τοπυ Λιμενικού Ταμείου και ευελπιστούμε η  νέα Κυβέρνηση να εκπληρώσει την δέσμευση της που έλαβε απέναντι στην Δημοτική αρχή και στον ροδιακό λαό για την επαναφορά της, ουτως ώστε να μπορέσουμε κι εμείς να προγραμματίσουμε για την καλύτερη αξιοποίηση της. Έχουμε προγραμματίσει άμεσα την συντήρηση και βελτίωση των χερσαίων εγκαταστάσεων , στην υλοποίηση μελέτης Πυρασφάλειας και στην απομάκρυνση των παροπλισμένων σκαφών.
Καρνάγιο : Επανερχόμαστε για την υπανυποβολή της μελέτης αφού οριστικοποιηθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο Ελεγκτικό συμβούλιο για έγκριση ανάδειξης φορέα διαχείρισης της παραχώρησης εκμετάλλευσης στην θέση  ‘’Καναμάτ Ρόδου’’ για την δημιουργία κέντρου επισκευής και διαχείμασης σκαφών αναψυχής.  
Αναβάθμιση του λιμανιού ‘Κολώνας’ και συγκεκριμένα, καθορισμό χώρου προσωρινής στάθμευσης Τουριστικών λεωφορείων που μεταφέρουν οργανωμένα γκρουπ τουριστών ή επιβαίνοντες θαλαμηγών, εγκατάσταση χημικών τουαλετών και εξετάζεται η λύση για την προστασία των επιβατών από τις καιρικές συνθήκες με την κατασκευή ειδικού στεγάστρου.  
Λιμανάκι Φανών :  Καταρχήν έχουμε προχωρήσει στην νομιμοποίηση του, στην χάραξη της αιγιαλίτιδας ζώνης και συντάσσονται οι μελέτες ανακατασκευής τους, οι οποίες είναι χρηματοδοτούμενες. Μέχρι την υλοποίηση της παραπάνω μελέτης που θα δώσει λύση οριστικά στο πρόβλημα προσάρμοσης του λιμανιού, προχωράμε στην εκβάθυνση του λιμανιού χωρίς να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα και έχουμε προγραμματίσει και προβλέψει στο Τεχνικό μας πρόγραμμα, την βελτίωση των χερσαίων εγκαταστάσεων, καθώς επίσης και την ασφαλτόστρωση του.



 Λιμανάκι Φαλιρακίου: Κατασκευή δύο (2) χημικών τουαλετών και ανακατασκευή δικτύου ηλεκτροφωτισμού.
 Λιμανάκι Λίνδου :  Ανακατασκευή μεταλλικής αποβάθρας και σε συνεργασία με την Αρχαιολογία θα προχωρήσουμε σε μόνιμη κατασκευή.
  Ολοκλήρωση της μελέτης εφαρμογής για το Λιμάνι της Καμείρου Σκάλας.
   Βελτίωση και νέα εγκατάσταση Μηχανογραφικού για την είσπραξη εσόδων σε όλα τα λιμάνια της δικαιοδοσίας μας.
   Σύνταξη μελέτης σε συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου, το Υδροβιολογικό Κέντρο Ερευνών Ρόδου και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, για την αντιμετώπιση του φαινομένου ‘ Διάβρωσης Δυτικών Ακτών Ρόδου’.
   Κατασκευή λιμένα στην θέση ‘Πέταλο Σύμης’ χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ.
  Κατασκευή ράμπας ανελκύσεως σκαφών από λιμένα Μεγίστης.
  Εφαρμογή κυκλοφοριακής μελέτης στο Εμπορικό – Τουριστικό λιμάνι.
Έχουμε προγραμματίσει την συντήρηση των λιμενικών και χερσαίων εγκαταστάσεων σε όλα τα λιμάνια δικαιοδοσίας μας.      

4.    Υπάρχουν πόροι στην διάθεση σας; Το προσωπικό είναι αρκετό;
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου είναι οικονομικά αυτόνομα, δηλ. δεν επιχορηγείται από κανέναν φορέα, ούτε από το Κεντρικό Κράτος, οπότε καταλαβαίνετε  για να λειτουργήσει και να μπορέσει να συντηρήσει τις υπάρχουσες υποδομές και να τις βελτιώσει αλλά και να προγραμματίσει έργα για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των Λιμενικών εγκαταστάσεων που απαιτούνται και εξεύρεση οικονομικών πόρων αλλά και ανθρώπινο δυναμικό και μάλιστα στον τεχνικό τομέα εξειδικευμένο και με εμπειρία στα λιμενικά έργα.   
Ο προϋπολογισμός και το τεχνικό πρόγραμμα που ψηφίσθηκε ομόφωνα από το Δ.Σ του Λιμενικού Ταμείου για το έτος 2015 είναι περίπου στα 9.500.000 ευρώ.
Εκτός των χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων τα έσοδα μας προέρχονται από τους
Επισκέπτες της κρουαζιέρας και γενικά την κρουαζιέρα. Τα τέλη λιμενισμού των σκαφών – την κίνηση γενικά τν επιβατών με τα πλοία και τα ημερόπλοια.


Την ενοικίαση κτιριακών εγκαταστάσεων αλλά και χερσαίων χώρων, οπότε ευελπιστούμε με τον εκσυγχρονισμό και την βελτίωση των εγκαταστάσεων στην αύξηση των εσόδων μας για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες αλλά και την υλοποίηση των στόχων μας. Επίσης απαιτείται το ανάλογο ανθρώπινο δυναμικό για να εφαρμόσει όλα αυτά που προανέφερα και που σύμφωνα με τον οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας διαθέτει μόνο 16 άτομα από τα 48 που προβλέπει.

5.    Με τα υδατοδρόμια ποια είναι η άποψη σας;  
Η ίδρυση και η λειτουργία των υδατοδρομείων καθώς και η δραστηριοποίηση υδροπλάνων, δύναται να λειτουργήσει ως ένας εναλλακτικός τρόπος μεταποίησης, μία επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή, επικουρικά και συμπληρωματικά με τις υπηρεσίες που παρέχονται καθ’όλη την διάρκεια του έτους από την ακτοπλοΐα και τις αερομεταφορές. Δημιουργεί μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού ενώ δημιουργείται ένα σημαντικό πεδίο επένδυσης με σημαντικά οφέλη και ειδικά σε μας που είμαστε νησιωτικές κοινωνίες. Εκτιμώ ότι θα συμβάλλει στην προσπάθεια για άρση της απομόνωσης απομακρυσμένων νησιών και στην αντιμετώπιση των αυξανόμενων απαιτήσεων στις μετακινήσεις δεδομένου ότι τα υδροπλάνα δύναται να εκτελούν πτήσεις για την μεταφορά επιβατών – για περιηγητικές εκδρομές, για την μεταφορά φορτίου
( φαρμάκων – τροφίμων – τύπου ) καθώς επίσης για την διακομιδή ασθενών .
  Η γεωγραφική ιδιαιτερότητα των νησιών μας ανταποκρίνεται στην ίδρυση και την λειτουργία των υδατοδρομείων, οπότε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου πήρε ομόφωνη απόφαση για την υπογραφή προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την αδειοδότηση και κατασκευή υδατοδρομείων στα λιμάνια αρμοδιότητας του.
 Η Περιφέρεια αναλαμβάνει την υποχρέωση εκπόνησης όλων των μελετών και τις διαδικασίες που προβλέπονται για την έκδοση αδειών, την κατασκευή τους, ενώ το  Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου αναλαμβάνει την παραχώρηση των χώρων που θα είναι και ο φορέας διαχείρισης του έργου εφόσον ολοκληρωθεί η κατασκευή του.
6.    Οι λιμενικές υποδομές εκτός των άλλων, συνδέονται με την κρουαζιέρα… Πως πάμε αλήθεια σε αυτόν τον τομέα;   
Για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της Κρουαζιέρας απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πολιτική βούληση και η υποστήριξη των προσπαθειών που κάνουμε από το Κεντρικό Κράτος ουτως ώστε να αρθεί το αρνητικό κλίμα που υπάρχει αυτή την στιγμή, όχι μόνο στην περιοχή μας αλλά και σ’ολη την νησιωτική Ελλάδα. Η πτωτική τάση που παρουσιάζεται από το 2009 μέχρι και σήμερα πιστεύω ότι κατά κύριο λόγο οφείλεται στην γεωπολιτική θέση που βρίσκεται χωροταξικά το νησί μας και έχει σχέση με τις Διεθνείς πολιτικές εξελίξεις και τα προβλήματα που υπάρχουν στην Μέση Ανατολή και που έχουν αποκοπεί από τον θαλάσσιο τουρισμό αφού η Ρόδος ήταν το σταυροδρόμι προς αυτούς τους προορισμούς ( Αίγυπτο- Λιβύη κ.α).
Επιδιώκουμε στη ν καλύτερη δυνατή συνεργασία με όλους όσους δραστηριοποιούνται με τον θαλάσσιο τουρισμό να μας αποδείξουν που μειονεκτούμε και να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε στον τομέα ευθύνης μας.
Επιδιώκουμε να ανοίξουμε επίσης διάλογο και να έρθουμε σε επαφή με τους ιδιοκτήτες των κρουαζιερόπλοιων ουτως ώστε να αναζητηθούν οι λόγοι μείωσης δρομολογίων για την Ρόδο στα προγράμματα κρουαζιέρας που πραγματοποιούν τα πλοία τους στην Μεσόγειο.
Δίνουμε το παρόν σε όλες τις εκθέσεις και ημερίδες που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό για να αναδείξουμε το προϊόν μας και στόχος μας είναι να αυξήσουμε τους κατά πλους τουλάχιστον το έτος 2017. Είμαστε αποφασισμένοι σε συνεργασία με τον Δήμαρχο και την Δημοτική Αρχή να αποτρέψουμε το υφιστάμενο αρνητικό κλίμα από το 2016 και μετά.
Με την βελτίωση των υποδομών χερσαίων – Λιμενικών, την παροχή κινήτρων στις εταιρείες Κρουαζιέρας καθώς και με την συστηματική προβολή του νησιού μας μέσω του ΠΡΟΤΟΥΡ σε όλες τις Διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και συνέδρια για τον θαλάσσιο τουρισμό, στοχεύουμε να ξανακερδίσουμε το χαμένο έδαφος.




7.    Τέλος θα θέλαμε ένα σχόλιο για την πορεία της  νέας  Δημοτικής αρχής… τι πρέπει να αλλάξει;
Πιστεύω ότι το χρονικό διάστημα που ασκεί διοίκηση η νέα Δημοτική Αρχή είναι πολύ λίγο αν πάρει κανείς υποψιν του ότι πριν 10 μέρες αιωρείτω από πάνω της το φάσμα των επαναληπτικών εκλογών και στερώντας κατά κάποιο τρόπο την δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών. Παρά τα οικονομικά προβλήματα που υπάρχουν με την κατάργηση του ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ είμαι πεπεισμένος ότι θα ανακτήσουμε σύντομα το χαμένο έδαφος και αυτό που με κάνει να αισιοδοξώ είναι γιατί βλέπω ένα Δήμαρχο που γνωρίζει τα προβλήματα όλου του νησιού οπότε με μία ορθολογική προσέγγιση μπορούν να βρουν την λύση τους, όπως επίσης διακρίνω μία όρεξη στον ίδιο αλλά και στους συναδέλφους μου Δημοτικούς Συμβούλους , ειλικρινή προσπάθεια για την επίλυση των προβλημάτων του νησιού μας προς όφελος των συμπολιτών μας.
     

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...