Η μεταρρύθμιση στην Παιδεία για τη Νέα Δημοκρατία αποτελεί πρώτη πολιτική προτεραιότητα - Άρθρο της Αικατερίνης Διακίδη-Κώστα

Σήμερα περισσότερο από ποτέ προβάλει ως αναγκαιότητα η διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Η Δημόσια Παιδεία οφείλει να παρέχει σε όλους/ες ισότιμη πρόσβαση στις ευκαιρίες μάθησης και να αποτελεί το χώρο του βασικού μηχανισμού της κοινωνικής κινητικότητας. Η έμφαση πρέπει να δοθεί στο τρίπτυχο ευκαιρίες, προσπάθεια και αριστεία. Οι τρεις συνιστώσες οφείλουν να βρίσκονται στον πυρήνα κάθε σύγχρονης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Η Αριστεία δεν επικεντρώνεται μόνο στον καλό/η μαθητή/τρια αλλά και σε κάθε παιδί που προσπαθεί να βελτιώνεται συνεχώς και εντάσσεται σε μια διεργασία συνεχούς ανέλιξης των μαθησιακών επιτευγμάτων του. Για τη Νέα Δημοκρατία, η μεταρρύθμιση στην Παιδεία αποτελεί πρώτη πολιτική προτεραιότητα. Η επιλογή στηρίζεται στο δίπτυχο «ελεύθερο σχολείο» και «αυτόνομο πανεπιστήμιο». Σχολεία και Πανεπιστήμια τα οποία θα εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας από το Υπουργείο αλλά ταυτόχρονα θα έχουν σχετική αυτονομία με έμφαση στο μαθητή και το φοιτητή αντίστοιχα.

Η καρδιά της Εκπαίδευσης χτυπά στο δημόσιο σχολείο, στο νηπιαγωγείο, στην πρωτοβάθμια, και στη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι Ανισότητες δρομολογούνται από πολύ νωρίς στη ζωή ενός παιδιού. Δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί: «Με Κυβέρνηση της ΝΔ κανένα παιδί δεν θα βρεθεί εκτός παιδικού σταθμού». Η έμφαση της πρότασης για την παιδεία εμπεριέχει τις έννοιες Αυτονομία, Αξιολόγηση και Αριστεία. Η ενίσχυση της αυτονομίας αναβαθμίζει το ρόλο των εκπαιδευτικών μονάδων και του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, αλλά και την ανάγκη για μεγαλύτερη υπευθυνότητα απέναντι στους εκπαιδευομένους και την κοινωνία ευρύτερα. Η έμφαση στην ποιότητα της εκπαίδευσης δεν μπορεί παρά να έχει ως αφετηρία του δασκάλους και καθηγητές του δημόσιου σχολείου, γυμνασίου και λυκείου. Η ποιότητα του εκπαιδευτικού λειτουργού και η καταξίωση του, η ανάδειξη του επιστημονικού και παιδαγωγικού έργου του, η αξιολόγηση και η επιβράβευση του συνιστούν υποχρέωση της πολιτείας και ταυτόχρονα την πολιτική που θα δίνει έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό που επιφορτίζεται τη διαπαιδαγώγηση και την ενεργοποίηση των μαθητών προς την μαθησιακή επίτευξη. Είναι θεμιτή η Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα που θα συνδέεται με την επιμόρφωση και την επιβράβευση με στόχο τη βελτιστοποίηση του εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνικές, διασφαλίζοντας την ορθή και αποδοτική λειτουργία και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η Αριστεία θα εστιάζει στους πολλούς όχι μόνο στους λίγους. Η Αριστεία μπορεί να αξιοποιηθεί ως μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και ως μηχανισμός ατομικής προόδου. Μιλώντας για τη δημόσια Παιδεία με λογική Αριστείας εννοούμε τη δυνατότητα ισότιμης πρόσβασης, την κινητικότητα, την εξίσωση προς τα πάνω. Η Αριστεία οφείλει να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής. Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την παιδεία εστιάζει στην ανάδειξη της σημασίας του επιστημονικού και παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών, την καταξίωσή τους και την επιβράβευσή τους. Στον πυρήνα της πρότασης της ΝΔ έγκειται η έννοια του νέου σχολείου που θα επαναξιολογεί όλα όσα ξέρουμε για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα σχολεία στη χώρα μας. Ενδεικτικές προτάσεις από το σύνολο του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για τη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: * H καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου για όλα τα δημοτικά σχολεία που θα στηρίζονται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ). Αξιοποίηση και ενίσχυση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου με εξοικείωση με πρόσθετα αντικείμενα αιχμής όπως η πληροφορική, τα αγγλικά, η μουσική, η θεατρική αγωγή και τα εικαστικά. * Επαναφορά των πρότυπων-πειραματικών σχολείων ως νησίδες Αριστείας, καινοτόμων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, συνεχούς αξιολόγησης και προόδου. * Απόδοση μεγαλύτερης ευελιξίας και αυτονομίας στα σχολεία με δυνατότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και διαμόρφωση από τη σχολική μονάδα του δικού της ωρολογίου προγράμματος εστιάζοντας στις δικές της ανάγκες. * Ανάδειξη της σημασίας του επιστημονικού και παιδαγωγικού έργου των δασκάλων και των καθηγητών, και ενίσχυση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων τους. * Δυνατότητα επιλογής από τους εκπαιδευτικούς του διδακτικού βιβλίου που θα αξιοποιήσουν στη διδασκαλία από εγκεκριμένη λίστα σχολικών εγχειριδίων. * Ο επαγγελματικός προσανατολισμός πρέπει να επανεισαχθεί με ανάπτυξη εξατομικευμένων προγραμμάτων συμβουλευτικής και να ενισχυθεί, ώστε οι κλίσεις και οι δεξιότητες των μαθητών να συνδυάζονται από νωρίς με τη ζήτηση στην αγορά εργασίας. * Εισαγωγή της διδασκαλίας της επιχειρηματικότητας στα σχολεία. * Δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα. Είναι αναγκαία η άρση των κοινωνικών στερεοτύπων για την επαγγελματική εκπαίδευση. * Απελευθέρωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης από τα δεσμά του κρατισμού ενώ παράλληλα θα ζητηθεί από τα ιδιωτικά σχολεία να παρέχουν περισσότερες υποτροφίες σε φτωχά και ταλαντούχα παιδιά, παρέχοντας συγκεκριμένα φορολογικά κίνητρα. * Εφαρμογή απόλυτης αξιοκρατίας στην επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης. Η αξιολόγησή τους θα γίνεται από το ΑΣΕΠ, το οποίο θα θέσει συγκεκριμένες προδιαγραφές και θα επιβλέπει τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων. * Διαμόρφωση ενός λιγότερο συγκεντρωτικού μοντέλου διοίκησης της εκπαίδευσης με ενίσχυση των αρμοδιοτήτων στα περιφερειακά και τοπικά στελέχη της εκπαίδευσης, με στόχο την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ενίσχυση της αυτενέργειας, που θα εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας από το Υπουργείο Παιδείας. * Αναβάθμιση της ψηφιακής εκπαίδευσης και Ανάπτυξη εθνικών στρατηγικών αναφορικά με την εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. Για τη Νέα Δημοκρατία, η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου, η ενίσχυση της εξωστρέφειας του και των συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ξενόγλωσσων προγραμμάτων, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο, αλλά και η κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου, αποτελούν βασικούς στόχους της μεταρρύθμισης για την Ανώτατη Εκπαίδευση όπως χαρακτηριστικά δηλώνει η Βουλευτής Επικρατείας & Τομεάρχης Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ κ. Νίκη Κ. Κεραμέως. Επιπρόσθετα αναφέρει: Η δυνατότητα σύστασης ιδιωτικών πανεπιστημίων - υπό αυστηρές προϋποθέσεις και κριτήρια - θα έχει εξαιρετικά σημαντικά οφέλη για την εκπαίδευση στη χώρα μας και συνεπώς για την ευμάρεια και την ανάπτυξη γενικότερα. Για τη ΔΗΜ .Τ.Ο ΝΔ ΡΟΔΟΥ Αικατερίνη Διακίδη-Κώστα Γραμματέας ΔΗΜ. Τ.Ο ΝΔ Ρόδου Μέλος της Ομάδας Εργασίας του Τομέας Παιδείας ΝΔ

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...