Γιώργος Ματσίγκος: Χρειάζεται "αλλαγή πορείας" στον Ροδιακό Τουρισμό - Μείωση στην τουριστική κίνηση για το 2015

Προβληματισμένος για τη νέα τουριστική σαιζόν στη Ρόδο, εμφανίζεται σε συνέντευξη που παραχωρεί σήμερα στη Γνώμη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος και προβλέπει μικρή μείωση στις αφίξεις σε σχέση με πέρυσι. « Η νέα σαιζόν δεν εξελίσσεται ικανοποιητικά. Λίγα ξενοδοχεία έχουν ανοίξει στο νησί. Και ο Μάιος προβλέπεται δύσκολος λόγω της μείωσης των αφίξεων από την Ρωσία. Φέτος θα έχουμε μια μικρή μείωση σε σχέση με πέρυσι» δηλώνει το έμπειρο στέλεχος του Τουρισμού.
Η διαφαινόμενη μείωση αποδίδεται στην πολιτική αστάθεια από τον κ. Γιώργο Ματσίγκο: «Ενώ οι κρατήσεις ξεκίνησαν πολύ καλά από Γερμανία, Αγγλία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία μέχρι τον Ιανουάριο με σημαντική αύξηση, δυστυχώς λόγω της αβεβαιότητας ο ρυθμός των κρατήσεων έχει μειωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα αρκετοί προορισμοί από θετικό πρόσημο κρατήσεων, συγκριτικά με πέρυσι τέτοια εποχή, να έχουν γυρίσει σε αρνητικό πρόσημο».
Ο πρόεδρος των Διευθυντών Ξενοδοχείων προβλέπει ότι ακόμη και αν σταθεροποιηθεί η οικονομία,  απώλειες στον τουρισμό της Ρόδου θα υπάρξουν από την μειωμένη κίνηση από Ρωσία. Εύχεται η απώλεια να είναι σε μονοψήφιο νούμερο.
Ο κ. Γιώργος Ματσίγκος μιλά για την «αλλαγή πορείας» που χρειάζεται ο Ροδιακός Τουρισμός με κατεύθυνση «ποιότητα παντού». «Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια προσφέρουμε και προβάλλουμε μόνο Ήλιο και Θάλασσα, χωρίς ουσιαστικές υποδομές εκτός ξενοδοχείων, χωρίς στοιχειώδη καθαριότητα, χωρίς να προσφέρουμε κάτι το διαφορετικό. Εξάλλου δεν αναζητάμε κάτι καινούριο αλλά κάτι που είχαμε για πολλά χρόνια. Παλαιότερα ήμασταν ποιοτικός προορισμός, νεονύμφων, γάμων, golf, κινηματογραφικών ταινιών, ράλλυ, ποδηλατικών αγώνων, συνεδρίων κα. Ήμασταν το καθαρότερο νησί στην Ευρώπη, το Σμαραγδένιο νησί της Μεσογείου με σαιζόν 9 μηνών. Ενώ σήμερα, τα τελευταία χρόνια προβάλλουμε μόνο ήλιο, θάλασσα, αρχαιότητες και τώρα τελευταία All Inclusive» σημειώνει ο κ. Ματσίγκος. Και προσθέτει: «Ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κι εγώ προσωπικά θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκτός ξενοδοχείων γιατί είναι κρίμα να βραβεύονται διεθνώς τα ξενοδοχεία της Ρόδου για τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρουν ενώ ο προορισμός να λείπει και να προτείνεται μόνο ως ένας καλός φθηνός προορισμός. Να ξαναγίνει η Ρόδος ένας ποιοτικός πολυμορφικός προορισμός τουλάχιστον για 9 μήνες όπως παλιά.».

 

1• Πως πάει η νέα τουριστική σαιζόν ?τι λένε οι κρατήσεις αλλά και τα μηνύματα που υπάρχουν?
 
Δυστυχώς η νέα τουριστική σαιζόν δεν εξελίσσεται ικανοποιητικά μέχρι στιγμής. ´Εχουν ανοίξει λίγα ξενοδοχεία στο νησί τα υπόλοιπα δε θα ανοίξουν τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου. Παρόλο που θα έχουμε 8.000 αφίξεις από Αυστρία ( συνταξιούχους) η κίνηση θα είναι υποτονική. Ο δε Μάιος προβλέπεται δύσκολος, αφού κάθε χρόνο είχαμε χιλιάδες αφίξεις από Ρωσία ενώ φέτος προβλέπεται σημαντική μείωση της τάξεως του 40-50%. Επίσης από τα Σκανδιναβικά κράτη προβλέπεται μικρή μείωση για όλη τη σαιζόν. Μόνες εξαιρέσεις με τα σημερινά δεδομένα αποτελούν η Αγγλία, η Γαλλία, το Ισραήλ και η Πολωνία από όπου προβλέπεται μικρή αύξηση. Γενικά πιστεύω ότι θα έχουμε μικρή μείωση σε αφίξεις συγκριτικά με πέρυσι όπως προβλέπεται και από τις προγραμματισμένες πτήσεις μέχρι σήμερα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
 
2. Η πολιτική αστάθεια πόσο έχει επηρεάσει τις κρατήσεις?
 
Σίγουρα έχει επηρεάσει την κίνηση η πολιτική αστάθεια και η αβεβαιότητα η οποία επικρατεί τους τελευταίους μήνες. Ενώ οι κρατήσεις ξεκίνησαν πολύ καλά από Γερμανία, Αγγλία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία μέχρι τον Ιανουάριο με σημαντική αύξηση, δυστυχώς λόγω της αβεβαιότητας ο ρυθμός των κρατήσεων έχει μειωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα αρκετοί προορισμοί από θετικό πρόσημο κρατήσεων, συγκριτικά με πέρυσι τέτοια εποχή, να έχουν γυρίσει σε αρνητικό πρόσημο.
 
3. Αν εξομαλυνθεί η σχέση μας με τις Βρυξέλλες η φετινή τουριστική κίνηση μπορεί να είναι καλύτερη από την περυσινή?
 
Εάν εξομαλυνθούν οι σχέσεις μας με την Ευρώπη, σίγουρα θα βελτιωθούν οι κρατήσεις αλλά δεν μπορούμε να πάμε καλύτερα από πέρυσι, εφόσον έχουμε χάσει τον Μάιο που πλέον δύσκολα μπορούμε να καλύψουμε τις απώλειες. Επίσης όπως έχουμε ήδη αναφέρει η κίνηση από Ρωσία προβλέπεται πολύ μειωμένη λόγω της κρίσης και των πολιτικοοικονομικών προβλημάτων σε Ρωσία και Ουκρανία καθώς και των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί. Οι υπόλοιπες δε αγορές δεν μπορούν να καλύψουν την μεγάλη απώλεια της Ρωσίας, επομένως θα έχουμε λιγότερες αφίξεις φέτος στο νησί μας. Εύχομαι και πιστεύω η απώλεια να είναι μονοψήφιο νούμερο.
 
4. Κύριε Ματσίγκο μιλάτε συνεχώς για ποιότητα που πρέπει να αποκτήσει το τουριστικό προϊόν της Ρόδου. Υποστηρίζετε ότι θα πρέπει η Ρόδος να καθιερωθεί ως ποιοτικός προορισμός... Βλέπετε να πηγαίνουμε σε μία τέτοια κατεύθυνση?
 
Πιστεύω απόλυτα ότι πρέπει να αλλάξουμε πορεία και να βελτιώσουμε την ποιότητα παντού. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια προσφέρουμε και προβάλλουμε μόνο Ήλιο και Θάλασσα, χωρίς ουσιαστικές υποδομές εκτός ξενοδοχείων, χωρίς στοιχειώδη καθαριότητα, χωρίς να προσφέρουμε κάτι το διαφορετικό. Εξάλλου δεν αναζητάμε κάτι καινούριο αλλά κάτι που είχαμε για πολλά χρόνια. Παλαιότερα ήμασταν ποιοτικός προορισμός, νεονύμφων, γάμων, golf, κινηματογραφικών ταινιών, ράλλυ, ποδηλατικών αγώνων, συνεδρίων κα. Ήμασταν το καθαρότερο νησί στην Ευρώπη, το Σμαραγδένιο νησί της Μεσογείου με σαιζόν 9 μηνών. Ενώ σήμερα, τα τελευταία χρόνια προβάλλουμε μόνο ήλιο, θάλασσα, αρχαιότητες και τώρα τελευταία All Inclusive.
 
5. Πως θα μπορούσε ο ποιοτικός προορισμός να γίνει πραγματικότητα?
 
Νομίζω ότι η ποιότητα είναι μονόδρομος στον τουρισμό για να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε τους φθηνότερους προορισμούς που ολοένα αυξάνονται. Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε νοοτροπία, να αποκτήσουμε τουριστική συνείδηση ήδη από το δημοτικό σχολείο, με νέες στρατηγικές κατευθύνσεις, με συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση, επιμόρφωση, βελτιώνοντας συνεχώς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας. Χρειαζόμαστε υποδομές, νέες ιδέες, συνεχή έρευνα, σύγκριση με ανταγωνιστές, αναβάθμιση υπηρεσιών παντού, εκσυγχρονισμός, νέες μέθοδοι και τεχνολογίες, διαφοροποίηση του προϊόντος, οργανώνοντας και προβάλλοντας πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού και όχι μόνο ήλιο, θάλασσα, αρχαιότητες και τα τελευταία χρόνια All Inclusive. Πρέπει να γίνουν πολλά...όπως φάνηκε και από την ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος μας σε συνεργασία με το ΕΒΕΔ. Ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κι εγώ προσωπικά θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκτός ξενοδοχείων γιατί είναι κρίμα να βραβεύονται διεθνώς τα ξενοδοχεία της Ρόδου για τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρουν ενώ ο προορισμός να λείπει και να προτείνεται μόνο ως ένας καλός φθηνός προορισμός.
 
6. Η κρίση άλλαξε προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο τις παρεχόμενες τουριστικές υπηρεσίες?
 
Νομίζω ότι τα ξενοδοχεία βελτιώθηκαν για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τους άλλους προορισμούς που συνεχώς αυξάνονται με αποτέλεσμα να προσφέρουν πολύ καλή ποιότητα σε προσιτή τιμή. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τις υπηρεσίες εκτός ξενοδοχείων και ιδίως όσον αφορά τις υποδομές, την εμφάνιση και καθαριότητα του προορισμού. Εκεί θα πρέπει να εστιάσουμε διότι εκεί υστερούμε τα τελευταία χρόνια, χωρίς καμιά βελτίωση, κατεστραμμένες πινακίδες παντού, εγκαταλελειμμένα κτήρια, ελλιπές οδικό δίκτυο, λιμάνι και αεροδρόμιο και αρχαιολογικούς χώρους δίχως τις κατάλληλες υποδομές κα.
 
7. Κάποτε μιλούσαμε για το τουριστικό θαύμα της Ρόδου...το θαύμα που θάμπωσε, μπορεί και κάτω από ποιες συνθήκες να ξαναβρεί την λάμψη του?
 
Θεωρώ ότι για να πετύχουμε τον στόχο μας διαφοροποιώντας τον προορισμό από  τους ανταγωνιστές μας χρειάζεται όλοι μαζί να δείξουμε εμπιστοσύνη ο ένας στον άλλον , να υπάρξει ειλικρινής συνεργασία όλων των φορέων, των εργαζομένων, επιχειρηματιών και δημοσίου, χωρίς μυστικοπάθεια αλλά με αγάπη και πάθος για την Ρόδο. Να αξιοποιήσουμε τις φυσικές ομορφιές, τις αρχαιότητες, το κλίμα, την Ροδίτικη φιλοξενία, την συνεχή βελτίωση υπηρεσιών και υποδομών με διαφοροποίηση του προϊόντος, αλλαγή νοοτροπίας, φιλικότητα, ευγένεια, χαμόγελο, ευγενική συμπεριφορά πάντοτε, αξιοποιώντας και τα συμπεράσματα της ημερίδας ποιότητος που διοργανώσαμε. Να ξαναγίνει η Ρόδος ένας ποιοτικός πολυμορφικός προορισμός τουλάχιστον για 9 μήνες όπως παλιά. Και όπως ανέφερα παραπάνω δεν ζητάμε κάτι καινούριο, αλλά αυτό που είχαμε παλιά, αναδιοργάνωση, εκσυγχρονισμό, βασικές υποδομές, σύγκριση με ανταγωνιστές, καθαριότητα, σωστή προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Ειδικά της τοπικής γαστρονομίας εκτός των ξενοδοχείων με τις γραφικές ταβέρνες και τα χωριά της Ρόδου, την ζεστή φιλοξενία για να μπορέσουμε να μειώσουμε το All Inclusive το οποίο καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να γίνουμε πιο απαιτητικοί παντού και πάντοτε, βελτιώνοντας συνέχεια τις υποδομές και παροχές υπηρεσιών του νησιού. Ενωμένοι όλοι μαζί, συνεργαζόμενοι ειλικρινά μπορούμε να τα καταφέρουμε.
 
Σας ευχαριστώ!

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...